31.10.2019 Obrót gospodarczy

Wyrok NSA z dnia 31 października 2019 r., sygn. II GSK 2895/17

Transport

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Andrzej Kuba Sędzia NSA Dorota Dąbek Sędzia WSA del. Izabella Janson (spr.) Protokolant Joanna Legieć po rozpoznaniu w dniu 31 października 2019 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Głównego Inspektora Transportu Drogowego od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie z dnia 27 kwietnia 2017 r. sygn. akt II SA/Sz 310/17 w sprawie ze skargi J.O. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] stycznia 2017 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za naruszenie przepisów o transporcie drogowym oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie wyrokiem z 27 kwietnia 2017 r., sygn. akt II SA/Sz 310/17 po rozpoznaniu sprawy ze skargi J. O. (dalej też: "strona". "skarżący") na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego w Warszawie z dnia [...] stycznia 2017 r. nr [...] (dalej też : "GITD", "organ II instancji") w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej uchylił zaskarżoną decyzję.

W uzasadnieniu wyroku Sąd I instancji przedstawił następujący stan faktyczny z którego wynikało, że Zachodniopomorski Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego decyzją z dnia [...] marca 2015 r. nr [...] nałożył na J. O. prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą "[...] " karę pieniężną w wysokości 20.000 zł na podstawie art. 92a ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2013 r. poz. 1414 z późn. zm.) za naruszenia polegające na: przekroczeniu maksymalnego dziennego czasu prowadzenia pojazdu o czas powyżej 15 minut do jednej godziny (określonym pod lp. 5.1.1 załącznika nr 3 do ustawy o transporcie drogowym - 2-krotnie), - przekroczeniu maksymalnego czasu prowadzenia pojazdu bez przerwy przy wykonywaniu przewozu drogowego za czas powyżej 15 minut do 30 minut oraz za każde następne rozpoczęte 30 minut (określonym pod lp. 5.2.1 załącznika nr 3 do ustawy o transporcie drogowym - 8-krotnie a nadto pod lp. 5.2.2. tego załącznika - 19-krotnie), - skróceniu dziennego czasu odpoczynku przy wykonywaniu przewozu drogowego o czas powyżej 15 minut do jednej godziny oraz za każdą następną rozpoczętą godzinę (określonym pod lp. 5.3.1 załącznika nr 3 do ustawy o transporcie drogowym - 6-krotnie a nadto pod lp. 5.3.2 tego załącznika - 4-krotnie), - skróceniu tygodniowego czasu odpoczynku o czas do jednej godziny (określonym pod lp. 5.4.1 załącznika nr 3 do ustawy o transporcie drogowym - 1- krotnie), - przekroczeniu całkowitego czasu prowadzenia pojazdu w ciągu dwóch kolejnych tygodni o czas powyżej jednej godziny do czterech godzin, (określonym pod lp. 5.6.1 załącznika nr 3 do ustawy o transporcie drogowym - 1- krotnie), - naruszeniu obowiązku wczytywania danych z karty kierowcy za każdego kierowcę (określonym pod lp. 6.3.11 załącznika nr 3 do ustawy o transporcie drogowym - 18-krotnie), - naruszeniu obowiązku wczytywania danych z urządzenia rejestrującego za każdy pojazd (określonym pod lp. 6.3.12 załącznika nr 3 do ustawy o transporcie drogowym - 12-krotnie), - nieokazaniu podczas kontroli w przedsiębiorstwie wykresówki, danych z karty kierowcy, z tachografu cyfrowego lub dokumentu potwierdzającego fakt nieprowadzenia pojazdu - za każdy dzień (określonym pod lp. 6.3.7 załącznika nr 3 do ustawy o transporcie drogowym - 32-krotnie), - udostępnieniu podczas kontroli w przedsiębiorstwie niepełnych danych o okresach aktywności kierowcy - za każdy dzień (określonym pod lp. 6.3.9 załącznika nr 3 do ustawy o transporcie drogowym - 28-krotnie).

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne