Wyrok NSA z dnia 24 kwietnia 2018 r., sygn. II GSK 2009/16
Transport
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Zbigniew Czarnik Sędzia NSA Gabriela Jyż Sędzia del. WSA Stefan Kowalczyk (spr.) Protokolant Ewa Czajkowska po rozpoznaniu w dniu 24 kwietnia 2018 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej R J od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie z dnia 10 grudnia 2015 r. sygn. akt III SA/Lu 970/15 w sprawie ze skargi R J na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] maja 2015 r. nr BP.[..] w przedmiocie kary pieniężnej za naruszenie przepisów o transporcie drogowym 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od R J na rzecz Głównego Inspektora Transportu Drogowego 3.600 (trzy tysiące sześćset) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wyrokiem z dnia 10 grudnia 2015 r., Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie (dalej: Sąd I instancji), oddalił skargę R J (dalej: Skarżący), na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego (dalej: GITD), z dnia [..] maja 2015r., wydaną w przedmiocie kary pieniężnej, za naruszenie przepisów ustawy o transporcie drogowym
Ze stanu sprawy przyjętego przez Sąd I instancji wynikało, że:
Decyzją z dnia [...] maja 2015 r., GITD utrzymał w mocy, decyzję Lubelskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego (dalej: organ I instancji), z dnia [..] kwietnia 2014 r., wydaną w przedmiocie nałożenia na Skarżącego, kary pieniężnej w wysokości 15.000 zł.
W dniach od 10 lutego 2014 r. do 17 lutego 2014 r,. przeprowadzono u Skarżącego kontrolę, której przedmiotem była zgodność wykonywania działalności gospodarczej, w zakresie przestrzegania obowiązków i warunków przewozu drogowego, określonych w art. 4 pkt 22 ustawy z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym ( t.j. Dz.U. 2013 poz. 1414 ze zm. dalej: u.t.d.). Zakres kontroli obejmował okres od dnia 1 kwietnia 2013 r. do dnia 31 grudnia 2013 r.
Z analizy przedstawionych zapisów, z karty kierowcy R J oraz tachografu cyfrowego zainstalowanego w pojeździe, o nr rej. [..] wynikało, że kierowca w dniu 15 października 2013 r. r. o godzinie 1232, rozpoczął nowy dzienny okres prowadzenia pojazdu, inicjując tym samym początek nowego 24-godzinnego okresu rozliczeniowego. Odpoczynek w tym dniu, trwał 8 godzin i 43 minuty, wobec czego wymagany odpoczynek dzienny został skrócony o 17 minut, w stosunku do normy 9-godzinnej. Powyższe naruszenie skutkowało nałożeniem na stronę kary pieniężnej w wysokości 100 zł.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty