Wyrok NSA z dnia 5 lipca 2017 r., sygn. II GSK 2580/15
Administracyjne postępowanie
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Zbigniew Czarnik Sędzia NSA Piotr Piertasz Sędzia del. WSA Ewa Cisowska - Sakrajda (spr.) Protokolant Ewa Czajkowska po rozpoznaniu w dniu 5 lipca 2017 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Głównego Inspektora Transportu Drogowego od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 10 kwietnia 2015 r. sygn. akt VI SA/Wa 2579/14 w sprawie ze skargi M. G. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] czerwca 2014 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym 1. uchyla zaskarżony wyrok i przekazuje sprawę do ponownego rozpoznania Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnego w Warszawie; 2. zasądza od M. G. na rzecz Głównego Inspektora Transportu Drogowego 550 (pięćset pięćdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wyrokiem z dnia 10 kwietnia 2015r. sygn. akt VI SA/Wa 2579/14 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w pkt 1 uchylił decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] czerwca 2014r. w przedmiocie kary pieniężnej oraz poprzedzającą ją decyzję Małopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] marca 2014r.; w pkt 2 stwierdził, że uchylone decyzje nie podlegają wykonaniu; w pkt 3 zasądził od Głównego Inspektora Transportu Drogowego na rzecz skarżącego M G kwotę 200 zł tytułem zwrotu kosztów postępowania.
W uzasadnieniu tego wyroku Sąd I instancji wskazał, że w dniu 2 października 2013r. w miejscowości Rudawa na drodze krajowej nr 79 zatrzymano do kontroli pojazd członowy składający się z dwuosiowego ciągnika marki [...] o nr rej. [...] wraz z trzyosiową naczepą marki [...] o nr rej. [...]. Pojazdem tym kierował K D, który wykonywał przejazd drogowy z ładunkiem kręgów betonowych (uszczelki klinowe do studni) na paletach na trasie Wszemirów - Tarnów. W toku kontroli stwierdzono nacisk na pojedynczą oś napędową pojazdu wynoszący 10,75 t (po odjęciu 2 % zaokrąglonych do 0,1 t w górę), co stanowi przekroczenie dopuszczalnego nacisku o 0,75 t, a podmiot wykonujący przejazd nie miał zezwolenia na przejazd pojazdem nienormatywnym.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty