09.02.2016 Ubezpieczenia

Wyrok NSA z dnia 9 lutego 2016 r., sygn. II GSK 2214/14

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Zbigniew Czarnik Sędzia NSA Jan Bała (spr.) Sędzia del. WSA Małgorzata Grzelak Protokolant Ewa Czajkowska po rozpoznaniu w dniu 9 lutego 2016 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej "F." Spółki z o.o. w Ł. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 21 maja 2014 r., sygn. akt VI SA/Wa 3556/13 w sprawie ze skargi "F." Spółki z o.o. w Ł. na decyzję Głównego Inspektora Farmaceutycznego z dnia [...] września 2013 r., nr [...] w przedmiocie nakazu zaprzestania prowadzenia niezgodnej z przepisami reklamy apteki oraz nałożenia kary pieniężnej oddala skargę kasacyjną

Uzasadnienie

Wyrokiem z 21 maja 2014 r., sygn. akt VI SA/Wa 3556/13, Wojewódzki Sąd Administracyjny w W. oddalił skargę "F." Spółki z o.o. w Ł. na decyzję Głównego Inspektora Farmaceutycznego z [...] września 2013 r. w przedmiocie nakazu zaprzestania prowadzenia reklamy działalności aptek ogólnodostępnych i nałożenia kary pieniężnej.

Sąd I instancji orzekał w następującym stanie sprawy:

Decyzją z [...] lutego 2013 r. Ł. Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny stwierdził naruszenie przez "F." Sp. z o.o. w Ł. zakazu, o którym mowa w art. 94a ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. - Prawo farmaceutyczne (Dz. U. z 2008 r., nr 45 poz. 271 ze zm.; dalej p.f.) przez prowadzenie w magazynie Z. reklamy aptek ogólnodostępnych pod nazwą "A. M." zlokalizowanych w Ł. przy ul. C. [...], ul. N. [...], ul. Ł. [...], ul. B. [...], ul. [...] [...], ul. Ł. [...], ul. U. [...], ul. Z. [...], ul. Al. P. [...] oraz apteki o nazwie "M." zlokalizowanej w Ł. przy ul. L. [...], nakazał skarżącej zaprzestania prowadzenia reklamy ww. aptek oraz nałożył za powyższe naruszenie karę pieniężną w wysokości 10.000 zł. Decyzji nadano rygor natychmiastowej wykonalności.

Organ uznał, że zamieszczenie informacji o adresach aptek w kontekście umieszczonych w czasopiśmie zdjęć asortymentu wraz z podanymi cenami, promującymi i zachęcającymi do kupna hasłami, porównaniem cen wskazującymi na konkretne apteki, w których jak podaje wydawca ceny są najniższe oraz umieszczenie informacji o bezpłatnych badaniach na osteoporozę na jednej ulotce z adresami i godzinami otwarcia aptek M., stanowi niedozwoloną reklamę aptek, określoną w art. 94a ust. 1 p.f.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne