Postanowienie NSA z dnia 13 marca 2014 r., sygn. II OW 180/13
Administracyjne postępowanie
Dnia 13 marca 2014 roku Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Maria Czapska - Górnikiewicz sędzia NSA Maciej Dybowski /spr./ sędzia del. NSA Zdzisław Kostka Protokolant sekretarz sądowy Tomasz Bogdan Godlewski po rozpoznaniu w dniu 13 marca 2014 roku na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy z wniosku [...] Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w [...] z dnia [...] 2013 r. nr [...] o rozstrzygnięcie sporu kompetencyjnego między Burmistrzem Miasta [...] a [...] Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w [...] w przedmiocie wskazania organu właściwego do rozpoznania wniosku J. M. z dnia 2 września 2013 r. dotyczącego zezwolenia na usunięcie drzew postanawia: wskazać [...] Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w [...] jako organ właściwy do rozpoznania wniosku J. M. z dnia 2 września 2013 r.
Uzasadnienie
[...] Wojewódzki Konserwator Zabytków w [...] pismem z dnia 27 listopada 2013 r. wniósł do Naczelnego Sądu Administracyjnego o rozstrzygnięcie sporu kompetencyjnego zaistniałego między Burmistrzem Miasta [...] a [...] Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w [...] przez wskazanie Burmistrza Miasta [...] jako organu właściwego do wydania zezwolenia na usunięcie drzew.
W uzasadnieniu wniosku wskazano, że pismem z dnia 2 września 2013 r. J. M. wniósł do [...] Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w [...] (dalej Konserwator Zabytków) o wyrażenie zgody na usunięcie dwu drzew z terenu działki nr ewid. [...] przy ul. [...] w [...]. Po analizie wniosku Konserwator Zabytków uznał, że nie jest właściwy w sprawie wycinki drzew i pismem z 25 czerwca 2013 r. przekazał wniosek do rozpatrzenia Burmistrzowi Miasta [...] (dalej Burmistrz). Pismem z 21 października 2013 r. Burmistrz zwrócił ów wniosek Konserwatorowi Zabytków wskazując, że nie jest organem właściwym w sprawie. Między organami doszło do negatywnego sporu kompetencyjnego. Spór w niniejszej sprawie wynika z zastosowania przez organy odmiennej interpretacji pojęcia "nieruchomość wpisana do rejestru zabytków" w rozumieniu art. 83 ust. 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody ([j.t.] Dz. U. z 2013 r., poz. 627, [zm. poz. 628], dalej uop bądź ustawa o ochronie przyrody).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty