16.06.2011

Wyrok NSA z dnia 16 czerwca 2011 r., sygn. II OSK 1018/10

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Małgorzata Stahl Sędziowie sędzia NSA Małgorzata Dałkowska - Szary sędzia del. NSA Teresa Rutkowska /spr./ Protokolant Marcin Sikorski po rozpoznaniu w dniu 16 czerwca 2011 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej "[...]" F. K. Sp. J. z siedzibą w N. K. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 14 stycznia 2010 r. sygn. akt IV SA/Wa 1917/09 w sprawie ze skargi "[...]" F. K. Sp. J. z siedzibą w N. K. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie z dnia [...] września 2009 r. nr [...] w przedmiocie opłaty za korzystanie ze środowiska oddala skargę kasacyjną

Uzasadnienie

lI OSK 1018/10

Wyrokiem z dnia 14 stycznia 2010 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę "[...]" F. K. Spółka Jawna z siedzibą w N. K. (dalej "[...]" Sp. Jawna.) na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie z dnia [...] września 2009 roku (znak [...]) w przedmiocie opłaty za korzystanie ze środowiska.

W uzasadnieniu wyroku Sąd I instancji przytoczył następujące okoliczności faktyczne i prawne:

Decyzją z dnia [...] czerwca 2007 r. (znak [...]) Marszałek Województwa Mazowieckiego, działając m.in. na podstawie art. 281 ust. 1, art. 284 ust. 1, art. 288 ust. 1 pkt. 2, art. 276 ust. 1 oraz 292 pkt. 1 ustawy - Prawo ochrony środowiska oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 20 grudnia 2005 r. w sprawie opłat za korzystanie ze środowiska (Dz. U. nr 260, poz. 2176 ze zm.) wymierzył "[...]" Sp. Jawna opłatę z tytułu wprowadzania gazów lub pyłów do powietrza za I półrocze 2006 r. w kwocie 8.744,00 zł.

Od powyższej decyzji odwołanie wniosła "[...]" Sp. Jawna podnosząc, iż organ I instancji rozpoznał przedmiotową sprawę z pominięciem istotnych okoliczności. Strona wskazała, iż przesłanką naliczenia zwiększonej opłaty jest brak pozwolenia zintegrowanego, wymaganego dla tego typu instalacji (do unieszkodliwiania lub odzysku padłych lub ubitych zwierząt oraz odpadowej tkanki zwierzęcej o zdolności przetwarzania 10 ton na dobę), zgodnie z art. 201 ustawy - Prawo ochrony środowiska. Jednocześnie zaznaczyła, że brak ww. pozwolenia nie wynika z jej zaniedbań, gdyż stosowny wniosek w tej sprawie złożony został w Starostwie Powiatu w Makowie Mazowieckim w dniu 3 marca 2006 r., a zatem nie może ona ponosić ujemnych skutków działania organu.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne