Jak rozliczać faktury, których wartość obniżają przyznawane przez sprzedawcę vouchery
Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą (VAT + PKPiR) dokonuje zakupów towarów w hurtowni. W przypadku braku zamówionego towaru hurtownia przy realizacji zamówienia w ramach rekompensaty po dokonaniu podsumowań wartości zakupionego towaru na fakturze dokonuje odliczeń vouchera, pomniejszając kwotę do zapłaty. W przypadku braku jednego rodzaju towaru jest to voucher o wartości 10,00 zł + VAT = 12,30 zł. W przypadku braku dwóch rodzajów towarów jest to 20 zł + VAT = 24,60 zł. Czy wprowadzając fakturę do ewidencji VAT, należy wpisać wartość przed odliczeniem vouchera czy po jego odliczeniu?
PROBLEM
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się