Jakie zmiany wprowadzono w Prawie zamówień publicznych - część III
Nowelizacja ustawy o zamówieniach publicznych pozwala na zapoznanie się z ofertą przetargową na stronach internetowych zamawiającego lub Urzędu Zamówień Publicznych. Wykorzystanie strony www pozwala skrócić procedurę przetargu. Zamawiający dzięki Internetowi może posłużyć się dynamicznym systemem zakupów oraz zorganizować aukcję elektroniczną.
Przekazywanie informacji drogą elektroniczną
Po nowelizacji obowiązującą formą komunikowania przy realizacji procedur jest forma elektroniczna. Wyłączono więc dopuszczalność tradycyjnej formy pisemnej. Jednak w większości przypadków ustawa pozostawia zamawiającemu do wyboru dopuszczalność dodatkowych sposobów komunikowania się, np. faksem. Istotne jest, aby wybrany sposób nie naruszył zasad konkurencji. Zamawiający może zastrzec, że wymaga on potwierdzania złożonych wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu drogą pisemną. Może też zezwolić na wykorzystanie podpisu elektronicznego.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się