Kiedy usunięcie usterek w ramach gwarancji będzie kosztem, jeśli przychód z tej usługi był w roku poprzednim
Osoba fizyczna prowadzi działalność gospodarczą w zakresie usług budowlano-remontowych. Umowa z kontrahentem przewidywała potrącenie kaucji gwarancyjnej w wysokości 10% zamówienia. Po odbiorze końcowym w listopadzie 2005 r. 50% kaucji zostało zwrócone, natomiast pozostała część została zatrzymana na okres udzielonej gwarancji. W styczniu 2006 r. zostały zgłoszone usterki, które usunęliśmy w ramach udzielonej gwarancji, korzystając z usług podwykonawcy, na co otrzymałem fakturę VAT. Czy koszt usunięcia usterek gwarancyjnych stanowi w związku z tym koszt uzyskania przychodu roku bieżącego, skoro przychód miał miejsce w roku ubiegłym? Czy może koszty napraw gwarancyjnych należy potraktować jako karę umowną za wadliwie wykonaną usługę niestanowiącą kosztu?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty