Czy nagłośniona w mediach impreza firmowa stanowi reklamę publiczną
Olbrzymie znaczenie z punktu widzenia kosztów uzyskania przychodów ma fakt, czy organizowana przez przedsiębiorstwo impreza (np. jubileusz firmy) stanowi jego reklamę publiczną, czy też ponoszone wydatki powinny być zaliczane do kosztów reprezentacji. Należy powiedzieć, że do tego typu wydatków władze podatkowe podchodzą bardzo rygorystycznie.
Przypomnijmy, że nie uważa się za koszty uzyskania przychodów kosztów reprezentacji i reklamy w części przekraczającej 0,25% przychodów, chyba że reklama prowadzona jest w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób (art. 16 ust. 1 pkt 28 updop). Z przepisu tego wynika, że wydatki na imprezę stanowiącą tzw. reklamę publiczną przedsiębiorstwa stanowić będą dla niego koszt nielimitowany. Tymczasem wydatki na imprezę o charakterze innym niż reklamowy mogą być zaliczone do kosztów jedynie do wartości 0,25% przychodu.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się