Kiedy pracodawca musi zapewnić pracownikom odzież roboczą?
W naszej firmie jest zatrudnionych 10 pracowników. Na podstawie umów o pracę pracownicy będący sprzedawcami mają zapewnione raz na 4 miesiące nowe garnitury (ich koszt pokrywa zakład pracy do określonej kwoty). Chciałbym wprowadzić zmianę tego zapisu i zrezygnować z przyznawania tego uprawnienia. Stosowne postanowienie ogłosiłem na zebraniu pracowników. Sprzedawcy stwierdzili jednak, że garnitury stanowią ich odzież roboczą i w związku z tym jestem zobowiązany do ich zakupu. Jak jest w rzeczywistości?
PROBLEM
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się