Wypadki przy pracy - jaki zakres kontroli PIP?

Na pracodawcy ciąży szereg obowiązków związanych z wypadkiem przy pracy pracownika. Kontrole inspekcji wykazują m.in. uchybienia w dokumentacji sporządzanej przez pracodawcę oraz naruszenia innych obowiązków, takich jak powiadamianie o wypadku określonych organów. Jednakże nie tylko na to zwracają uwagę inspektorzy PIP.

Każdy z pracowników podczas szkolenia wstępnego z zakresu bhp powinien być zapoznany z obowiązkiem niezwłocznego zawiadamiania przełożonego o wypadku przy pracy. Obowiązek ten dotyczy zarówno sytuacji, gdy pracownik sam jest osobą poszkodowaną, jak i każdego wypadku zaistniałego w zakładzie, a także sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia ludzkiego.
Podczas kontroli inspektorzy pracy niejednokrotnie stwierdzali, że pracownicy, którzy ulegli wypadkowi, nie ujawniali wypadku bezpośrednio po zdarzeniu.
ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne