31.08.2023

Wyrok NSA z dnia 31 sierpnia 2023 r., sygn. I GSK 1975/19

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Bogdan Fischer Sędzia NSA Dariusz Dudra Sędzia del. WSA Henryka Lewandowska-Kuraszkiewicz (spr.) Protokolant Piotr Kaczmarek po rozpoznaniu w dniu 31 sierpnia 2023 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej C. Sp. z o.o. w L. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie z dnia 16 maja 2019 r. sygn. akt III SA/Lu 51/19 w sprawie ze skargi C. Sp. z o.o. w L. na decyzję Zarządu Województwa Lubelskiego z dnia [...] listopada 2018 r. nr [...] w przedmiocie zobowiązania do zwrotu dofinansowania z udziałem środków z budżetu Unii Europejskiej 1. oddala skargę kasacyjną, 2. zasądza od C. Sp. z o.o. w L. na rzecz Zarządu Województwa Lubelskiego kwotę 2700 (dwa tysiące siedemset) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wyrokiem z 16 maja 2019 r., sygn. akt III SA/Lu 51/19 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie oddalił skargę C. Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie (dalej: Strona, Skarżąca, Spółka) na decyzję Zarządu Województwa Lubelskiego (dalej: Zarząd) z [...] listopada 2018 r. w przedmiocie zobowiązania do zwrotu dofinansowania z udziałem środków z budżetu Unii Europejskiej.

Strona, nie zgadzając się z powyższym wyrokiem, wystąpiła ze skargą kasacyjną do Naczelnego Sądu Administracyjnego. Zaskarżyła orzeczenie w całości. Skargę kasacyjną oparła na następujących podstawach:

1) naruszenie przepisów postępowania, które miało istotny wpływ na wynik sprawy, tj. art. 134 § 1, art.135, art.141 § 4, art.145 § 1 pkt 1 lit. c) i art.151 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. — Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2018 r., poz. 1302 z późn. zm.; dalej: p.p.s.a.) w zw. z art. 67 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2077 z późn. zm.; dalej: u.f.b.) i w zw. z art. 7, art. 8, art. 77 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r., poz. 1257 z późn. zm.;dalej: k.p.a.) przez błędne ustalenie stanu sprawy polegające na przyjęciu, że organ ponownie rozpatrujący sprawę prawidłowo:

a) ustalił iż zamówienie w celu realizacji projektu pt. "Zwiększenie ilości badań kolonoskopowych przez pacjentów kwalifikujących się do objęcia programem profilaktyki raka jelita grubego" (dalej: Projekt) może być wykonane przez jednego wykonawcę, w tym przez podmiot leczniczy, a to sprzecznie z umową o dofinansowanie projektu z dnia 13.07.2017 r. i wnioskiem o dofinansowanie Projektu stanowiącym integralną część umowy, zgodnie z którymi wykonawcami zamówień mają być osoby wykonujące zawody medyczne w przychodniach podstawowej opieki zdrowotnej (dalej: poz) w pięciu powiatach, w których ma być wykonywany Projekt - lekarze, pielęgniarki, tj. osoby mające wiedzę na temat choroby i o samych pacjentach (leczonych w tych przychodniach poz), co zapewni bezpośrednie dotarcie do każdego uczestnika Projektu (pacjenta) - łącznie 7200 osób, przeprowadzenie indywidualnych rozmów edukacyjnych z każdym pacjentem i tym samym zrealizowanie Projektu;

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne