27.05.2021 Ubezpieczenia

Jakie obowiązki wobec ZUS ma przedsiębiorca, który zwolnił pracowników i przechodzi na samozatrudnienie

PROBLEM

W mojej firmie (działalność na podstawie wpisu do CEIDG) zatrudniałem 2 pracowników, których ze względu na epidemię i znaczne zmniejszenie obrotów musiałem niestety zwolnić. Stosunek pracy obu pracowników został rozwiązany z dniem 30 czerwca 2021 r. Firma nie będzie zawieszała działalności, na razie spróbuję prowadzić ją sam, bez zatrudniania dodatkowych osób. Jak w tej sytuacji zmienią się moje rozliczenia z ZUS? Jakie dokumenty muszę złożyć za pracowników i za siebie w związku ze zwolnieniami?

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne