05.11.2019 Kadry i płace

Regulamin zfśs - co powinien zawierać

Pracodawcy zobowiązani do tworzenia zakładowego funduszu świadczeń socjalnych (a także tworzący go mimo braku tego obowiązku) powinni opracować i wprowadzić w swoim zakładzie regulamin zfśs. Dokument ten jest wewnątrzzakładowym aktem prawnym określającym zasady prowadzenia przez pracodawcę działalności socjalnej oraz warunki korzystania przez uprawnione osoby z pochodzących z tego funduszu usług i świadczeń. Regulamin zfśs powstaje  w uzgodnieniu z zakładową organizacją związkową, a gdy taka nie działa u pracodawcy - z pracownikiem wybranym przez załogę do reprezentowania jej interesów.

Zakładowy fundusz świadczeń socjalnych obowiązkowo tworzą pracodawcy:

  • prowadzący działalność w formie jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych (bez względu na liczbę zatrudnianych pracowników),
  • zatrudniający według stanu na 1 stycznia danego roku co najmniej 50 pracowników w przeliczeniu na pełne etaty,
  • zatrudniający, według stanu na pierwszy dzień danego roku, co najmniej 20 i mniej niż 50 pracowników w przeliczeniu na pełne etaty - na wniosek zakładowej organizacji związkowej.

Regulamin gospodarowania środkami zfśs powinien zawierać informacje dotyczące przede wszystkim:

  • podstawy prawnej tworzenia i działania zfśs,
  • rodzajów działalności socjalnej prowadzonej przed pracodawcę,
ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne