22.02.2019 Podatki

Czy należy pobierać zaliczkę w związku z pokryciem wydatków na nocleg i wyżywienie przedstawicieli handlowych

PROBLEM

Zatrudniam na podstawie umów o pracę przedstawicieli handlowych. Miejsce pracy wskazane w ich umowach o pracę to obszar jednego województwa, kilku województw, a niekiedy teren całego kraju. Przedstawiciele faktycznie wykonują pracę na terenach określonych w umowach o pracę, z czym związane są w sposób nieodłączny stałe przejazdy, wizyty i spotkania z klientami. Wyjazdy odbywają się w ramach obszaru określonego w umowie o pracę jako miejsce wykonywania pracy przez pracownika i są nieodłącznym, stałym elementem wykonywania pracy przez pracownika. Nie traktuję tych podróży jako podróży służbowych w rozumieniu przepisów kodeksu pracy. Nie wypłacam pracownikom diet i innych należności przysługującym pracownikom w przypadku podróży służbowych. Zwracam natomiast wydatki związane z tymi podróżami, takie jak koszty wyżywienia oraz noclegów. Wydatki te są udokumentowane fakturami lub rachunkami wystawionymi na moją firmę. Czy w związku z pokryciem wydatków na nocleg i wyżywienie przedstawicieli handlowych powinienem pobrać od tych świadczeń zaliczkę na PIT?

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne