25.05.2017 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 25.05.2017, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.20.2017.1.JG, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.20.2017.1.JG

Czy w odniesieniu do wydatków z tytułu zakupu towarów handlowych (żywności oraz środków czystości) opisanych w przedmiotowym stanie faktycznym, gdzie zapłata będzie dokonana bezpośrednio z pominięciem jego rachunku bankowego, Wnioskodawca będzie uprawniony do zaliczenia takich wydatków do kosztów uzyskania przychodu ?

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 28 marca 2017 r. (data wpływu 6 kwietnia 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie braku zastosowania art. 15d do wydatków z tytułu zakupu towarów handlowych. jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 kwietnia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie braku zastosowania art. 15d do wydatków z tytułu zakupu towarów handlowych.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest przedsiębiorcą prowadzącym działalność gospodarczą na terytorium Polski. Wnioskodawca jest właścicielem ośrodka wypoczynkowego K. położonego w miejscowości P. (zwanego dalej Ośrodkiem). Ośrodek jest wykorzystywany przez Wnioskodawcę do prowadzenia działalności gospodarczej m.in. w zakresie odpłatnego udostępnienia domków wypoczynkowych osobom fizycznym korzystającym z wypoczynku, organizacji turnusów wypoczynkowych, organizacji konferencji. Wnioskodawca zapewnia kompleksową obsługę klientów korzystających z usług świadczonych na terenie Ośrodka, w szczególności zapewnia zakwaterowanie na terenie Ośrodka oraz wyżywienie. Wnioskodawca na potrzeby działalności Ośrodka dokonuje zakupu niezbędnych produktów. Ilość oraz asortyment dokonywanych zakupów, skorelowany jest z każdorazowymi potrzebami Ośrodka w danym okresie (m.in. zależne jest od ilości przyjmowanych gości w danym okresie). Przede wszystkim nabywana jest żywność (m.in. wędliny, owoce, warzywa i pieczywo) od lokalnego producenta (zwanego dalej Kontrahentem). Wnioskodawca w pierwszej kolejności wysyła zamówienie do Kontrahenta, a następnie Kontrahent dostarcza przedmiotowe towary bezpośrednio do Ośrodka. Wnioskodawca, w momencie odbioru, uiszcza wynagrodzenia za dostarczone towary w formie gotówkowej, przy czym poszczególne zamówienie nabywanych towarów opiewa na kwotę nie wyższą niż 15 000 złotych. Wnioskodawca nie posiada zawartej z Kontrahentem stałej umowy współpracy. Na potrzeby działalności Ośrodka nabywane są również środki czystości w wyspecjalizowanym sklepie (zwany dalej Sklepem). Wnioskodawca uiszcza wynagrodzenia za nabywane środki czystości w formie gotówkowej, przy czym poszczególne nabycie środków czystości opiewa na kwotę nie wyższą niż 15 000 złotych.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne