Interpretacja indywidualna z dnia 15.07.2016, sygn. IPPB1/4511-584/16-2/ES, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB1/4511-584/16-2/ES
1. Czy właściwym było przyjęcie do amortyzacji wartości początkowej opartej o niepełną dokumentację finansową, jeżeli nie to czy można jako wartość początkową przyjąć wartość określoną przez biegłego w operacie z lutego 2013 roku i zwrócić się do Naczelnika Urzędu Skarbowego o możliwość skorygowania odliczeń amortyzacyjnych za okres od początku amortyzowania do bieżącego okresu? 2. Czy zgodnie z Ustawą z dnia 26 lipca 1991 r o podatku dochodowym od osób fizycznych art. 22g ust. 9 można w tej chwili powołać biegłego, który dokona wyceny nieruchomości zgodnie z art. 22g ust. 8 ww. Ustawy i taką wartość przyjąć jako wartość początkową amortyzacji od roku bieżącego?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 5 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r, poz 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 20 maja 2016 r. (data wpływu 2 czerwca 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ustalenia wartości początkowej środka trwałego jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
2 czerwca 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ustalenia wartości początkowej środka trwałego.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.
W roku 2003 Wnioskodawca zakupił od miasta Otwocka działkę. Już w roku 2003 rozpoczął prace przygotowawcze i projektowe, a w roku 2006 rozpoczął budowę budynku mającego w przyszłości być domem opieki dla osób starszych i niepełnosprawnych. Prace były prowadzone z własnych środków, w niewielkim tempie, aż do momentu wybudowania stanu surowego otwartego w roku 2012. Na przestrzeni tego czasu do wykonywania robót oraz dostaw materiałów zaangażowanych było szereg wykonawców i dostawców. W 2013 roku przystąpiono do ostatniego etapu, czyli zakończenia prac budowlanych, wykonania prac wykończeniowych, wyposażenia budynku oraz oddania do użytkowania. Od 2013 roku, aż zakończenia inwestycji za roboty budowlane i wykończeniowe oraz za częściowe wyposażenie odpowiedzialna była już jedna firma, a pozwolenie na użytkowanie zostało wydane w czerwcu 2014 r. Ten ostatni etap inwestycji sfinansowany został z kredytu bankowego, do którego w 2013 roku wykonano przez biegłego rzeczoznawcę operat szacunkowy.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty