12.04.2016 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 12.04.2016, sygn. ILPB2/4511-1-75/16-4/MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB2/4511-1-75/16-4/MK

Zwolnienie przedmiotowe art. 21 ust. 1 pkt 3 PIT.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 5 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 15 stycznia 2016 r. (data wpływu 19 stycznia 2016 r.), uzupełnionym w dniu 1 kwietnia 2016 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia przedmiotowego jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 stycznia 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia przedmiotowego.

Z uwagi na fakt, że ww. wniosek nie spełniał wymogów określonych w art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, pismem z dnia 23 marca 2016 r. nr ILPB2/4511-1-75/16-2/MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów wezwał Wnioskodawczynię do jego uzupełnienia w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania.

Jednocześnie poinformowano Wnioskodawczynię, że stosownie do postanowień art. 139 § 4 w zw. z art. 14d Ordynacji podatkowej, okresu oczekiwania między wezwaniem przez organ, a jego uzupełnieniem nie wlicza się do trzymiesięcznego terminu przewidzianego na wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego.

Wezwanie wysłano w dniu 23 marca 2016 r. (skuteczne doręczenie nastąpiło w dniu 30 marca 2016 r.), w dniu 1 kwietnia 2016 r. (data nadania 30 marca 2016 r.) do tut. Organu wpłynęło uzupełnienie wniosku.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

S.A. Wykorzystując dobrą sytuację spółki uruchomiło w okresie od 29 grudnia 2014 r. do 15 stycznia 2015 r. Program Dobrowolnych Odejść (PDO). Wniosek o przystąpienie do PDO miał prawo złożyć każdy pracownik zatrudniony na podstawie umowy o pracę. Natomiast skorzystanie z PDO było uzależnione od uzyskania zgody pracodawcy. Celem wprowadzenia przez spółkę PDO była restrukturyzacja zatrudnienia, jak też wprowadzenie dodatkowych świadczeń dla pracowników rozwiązujących umowę o pracę w ramach PDO. Niniejszy Program nie wprowadzał u pracodawcy zwolnień grupowych w rozumieniu ustawy z dnia 13 marca 2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracownika (Dz.U. Nr 90, poz. 884 ze zm.). Wnioskodawczyni będąc pracownikiem dojeżdżała do pracy z A do B, a w związku z niepewną sytuacją zatrudnienia skorzystała z wdrożonego Programu i złożyła stosowny wniosek, który pracodawca zaopiniował pozytywnie. W związku z tym z dniem 31 stycznia 2015 r. umowa o pracę łącząca Wnioskodawczynię z Spółką została rozwiązana w ramach PDO w trybie porozumienia stron i z przyczyn nieleżących po stronie pracownika.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne