05.01.2015 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 05.01.2015, sygn. ITPB2/415-919/14/ENB, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB2/415-919/14/ENB

1. Umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania, zawarta z którym krajem ma zastosowanie w niniejszej sprawie?
2. Jakie wynikają stąd konsekwencje prawne na gruncie podatkowym, tj. czy w sytuacji braku dochodu w Polsce Wnioskodawca będzie miał obowiązek rozliczania się w Polsce? Jeżeli, tak to według jakiej metody?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 3 października 2014 r. (data wpływu 7 października 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania dochodów zagranicznych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 października 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania dochodów zagranicznych.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca od 1 stycznia 2015 r. będzie zatrudniony przez pracodawcę singapurskiego jako oficer na pokładach statków eksploatowanych w komunikacji międzynarodowej (tankowce i gazowce) przez przedsiębiorstwo z siedzibą i miejscem faktycznego zarządu w Wielkiej Brytanii. Według posiadanych informacji, będzie on zatrudniony przez spółkę prawa singapurskiego, która prowadzi swoją działalność w Singapurze, w oparciu o tamtejszych pracowników i personel zarządzający. Spółka ta jest wyspecjalizowana w świadczeniu usług związanych z rekrutacją i zatrudnieniem marynarzy i posiada certyfikat zgodności z MLC (Konwencją o pracy na morzu) wydany przez tamtejsze władze morskie (Singapore Maritime and Port Authority). Zarazem, umowy o pracę jako miejsce pracy wskazują statki eksploatowane i zarządzane przez firmę BP (British Petroleum) Shipping Ltd. z siedzibą w Wielkiej Brytanii). Wszelkie decyzje biznesowe oraz operacyjne dotyczące tychże statków są podejmowane w Wielkiej Brytanii. Statki te podnoszą banderę Wyspy Man i stanowią brytyjską własność. BP Shipping Ltd. jest najstarszym na świecie armatorem tankowców (założonym w 1915 roku) i od początku znajdował się w strukturze grupy kapitałowej koncernu naftowego BP P.L.C. (dawniej The British Petroleum Company P.L.C.), który notowany jest na giełdzie w Londynie. Według strony internetowej BP Shipping Ltd., spółka ta obecnie dysponuje flotą 93 tankowców, które są przez nią eksploatowane na podstawie umowy czarteru na czas, ale w jej własnym imieniu.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne