16.04.2012 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 16.04.2012, sygn. IPPP1/443-152/12-2/IGo, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-152/12-2/IGo

Stawka podatku VAT na sprzedaż produktów na miejscu oraz na wynos (lodów, soków, napojów na bazie mleka, makaronów, kanapek, naleśników).

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 01.02.2012r. (data wpływu 14.02.2012r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT na sprzedaż produktów na miejscu oraz na wynos - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14.02.2012r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT na sprzedaż produktów na miejscu oraz na wynos.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca (podatnik) jest spółką z o.o. która prowadzi działalność gospodarczą w zakresie usług gastronomicznych pod nazwą L. Pod wskazaną firmą podatnik prowadzi w centrach handlowych dwa punkty tzw. lodziarnio-kawiarnie.W ofercie punktów dostępne są m.in. lody własnej produkcji (gałkowe, mleczne, sorbety); świeże soki, napoje kawowe przygotowane na bazie mleka; napoje na bazie mleka i lodów; napoje mleczno-czekoladowe; dania gotowe na bazie makaronu z dodatkiem mięsa, warzyw; naleśniki z owocami, lodami i czekoladą; kanapki z dodatkiem warzyw, mięsa, serów etc.Zasadniczo w ofercie Wnioskodawcy sprzedawane są tylko standaryzowane produkty, w związku z czym osoby pracujące w punktach mogą udzielać jedynie prostych informacji o ofercie Wnioskodawcy.Spółka stosuje dwa sposoby sprzedaży ww. produktów: na wynos i do konsumpcji na miejscu. Stosowana metoda sprzedaży uzależniona jest od suwerennej decyzji klienta.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne