30.10.2012 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 30.10.2012, sygn. IBPP2/443-783/12/ICz, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-783/12/ICz

Prawo do korekty podatku należnego w trybie art. 89a ustawy o VAT.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012r., poz. 749) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 23 lipca 2012r. (data wpływu 30 lipca 2012r.), uzupełnionym pismem z dnia 8 października 2012r. (data wpływu 12 października 2012r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do korekty podatku należnego w trybie art. 89a ustawy o VAT - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 lipca 2012r. wpłynął ww. wniosek, uzupełniony pismem z dnia 8 października 2012r. (data wpływu 12 października 2012r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do korekty podatku należnego w trybie art. 89a ustawy o VAT.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następując zdarzenie przyszłe:

Spółka dnia 13 czerwca 2012 roku wysłała pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru pismo do swojego kontrahenta (osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą) informujące o zamiarze skorygowania podatku VAT należnego w związku z niezapłaconą częścią faktury nr F/09/11 wystawionej w dniu 31 maja 2011r. Korekta miała nastąpić w trybie zapisanym w art. 89a ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od towarów i usług. Zawiadomienie zostało przesłane na adres siedziby wskazany przez kontrahenta, który również został ujęty na wystawionej fakturze. Adres ten został również obecnie potwierdzony w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, która to ewidencja zawiera aktualne dane osoby prowadzącej działalność gospodarczą. Tożsame dane w zakresie adresu posiadają Urzędy Skarbowe oraz inne jednostki np.: Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Pomimo, iż adres wysyłki widnieje jako aktualny adres do doręczeń, Spółka otrzymała 2 lipca 2012r. zwrot przesyłki, która nie została podjęta w terminie 14 dni od daty pierwszego zawiadomienia. Według adnotacji na przesyłce została ona awizowana dwukrotnie dnia 14 czerwca 2012r. oraz po 7 dniach ponownie 21 czerwca 2012r. Po tym terminie przesyłka została zwrócona do nadawcy 29 czerwca 2012r. Z formalnych i nieformalnych źródeł spółka posiada informację, iż dłużnik nadal prowadzi działalność pod niniejszym adresem, lecz w obawie przed działaniami windykacyjnymi z premedytacją nie odbiera żadnej korespondencji. Spółka kierowała do dłużnika również inną korespondencję wzywającą do zapłaty długu, która również nie została podjęta przez adresata.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne