31.05.2004 Podatki

Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 31.05.2004, sygn. PBI-423/3/04/AK, Pierwszy Urząd Skarbowy w Białymstoku, sygn. PBI-423/3/04/AK

Stan faktyczny:1. Wspólnota Mieszkaniowa powstała z mocy prawa we wrześniu 2000 roku-pierwszy akt notarialny. 2. Jednym z warunków umowy przedwstępnej było udzielenie pełnomocnictwa dla developera do zwarcia umowy o administrowanie nieruchomością wspólną oraz lokalem mieszkalnym czy też garażem nabytym przez mocodawców z wybraną przez pełnomocników firmą. Zgodnie z aktem notarialnym pełnomocnik poinformował stronę, iż zarząd nieruchomością wspólną będzie sprawowany na zasadach określonych w ustawie o własności lokali z dnia 24 czerwca 1994r. 3. Pełnomocnik-Developer podpisał umowę z Administratorem. 4. W lipcu 2001 roku powstał pierwszy Zarząd Wspólnoty-osoby działające społecznie z właścicieli. 5. Złożone zostało zgłoszenie identyfikacyjne NIP-2. Wypełnione zostało dnia 25.03.2002 złożone do I US w Białymstoku 26.03.2002 roku, zaś data prowadzenia działaności została wpisana wstecz-07.2001 roku. 6. Zgłoszenie identyfikacyjne NIP-2 podpisał jeden członek zarządu, gdzie wtedy był 5-osobowy skład zarządu, a na zewnatrz Wspólnotę reprezentuje minimun 2 członków Zarządu. 7. Został nadany Wspólnocie NIP, który został podany Administratorowi. 8. Deklaracje miesięczne CIT-2, jak też roczne CIT-8 nie były składane, ani przez Administratora ani przez Zarząd. 9. Od lutego 2004r. jest nowy skład Zarządu w składzie 3-osobowym. 10. Po przejęciu wszystkich dokumentów od poprzedniego Zarządu zostały zauważone w/w nieprawidłowości oraz braki w dokumentach. 11. Nasza wspólnota nie miała i nie ma podpisanych na siebie żadnych umów z dostawcami ani też umów o pracę, zlecenie, dzieło, tym samym nie ma żadnych wydatków ani też nie osiąga żadnych przychodów. Umowy z mediami są podpisane albo przez Administratora albo przez developera:a) Umowę o administrowanie z administartorem podpisał developer na podstawie udzielonych indywidualnych pełnomocnictw od właścicieli lokali i dotyczy administrowania jego lokalem i udziałem przypadającym w części wspólnej nieruchomości. Umowa ta rownież dotyczy prowadzenia księgowości dla poszczególnych właścicieli lokali i części wspólnej przypadającej wg. udziałów każdego z właścicieli.b) Umowy z dostawcami (wody, odprowadzania ścieków, energii elektrycznej dot. części wspólnych ogrzewania i wywóz nieczystości itp.) ma podpisaną na siebie (na swoją działalność) albo administrator albo developer. 14. Z uwagi na brak jakichkolwiek umów Wspólnota nie miała i nie ma żadnych przychodów, jak rownież nie posiadała żadnych kosztów, tym samym nie występował dochów ani do opodatkowania ani zwolniony z podatku. 15. Wspólnota nie posiadała i nie posiada równiez żadnych przychodów z tytułu wynajmu pomieszczeń, budynków, reklam itp. 16. W związku z tłumaczeniami administartora dla poprzednich Zarządców Wspólnoty, że Wspólnota nasza nie miała i nie ma obowiązku składania deklaracji CIT (miesięcznych i rocznych), powyższe deklaracje nie były składane, ponieważ administrator nie wystawił i nie przekazywał dla Zarządu tych deklaracji. 17. Wspólnota do końca lutego 2004r. nie posiadała rachunku bankowego, także nie były prowadzone żadne rozliczenia poprzez konto Wspólnoty. W tym stanie faktycznym Wspólnota Mieszkaniowa prosi o ustosunkowanie się do powyższych wyjaśnień.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne