04.08.2016 Podatki

Wyrok NSA z dnia 4 sierpnia 2016 r., sygn. I GSK 1903/14

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Ludmiła Jajkiewicz (spr.) Sędziowie NSA Zofia Przegalińska Henryk Wach Protokolant Magdalena Sagan po rozpoznaniu w dniu 4 sierpnia 2016 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej W. K. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu z dnia 14 sierpnia 2014 r. sygn. akt I SA/Wr 1670/14 w sprawie ze skargi W. K. na decyzję Dyrektora Izby Celnej we Wrocławiu z dnia [...] kwietnia 2014 r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego 1) oddala skargę kasacyjną; 2) zasądza od W. K. na rzecz Dyrektora Izby Celnej we Wrocławiu kwotę 1200 (tysiąc dwieście) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu wyrokiem z dnia 14 sierpnia 2014 r., sygn. akt I SA/Wr 1670/14 oddalił skargę W. K. na decyzję Dyrektora Izby Celnej we Wrocławiu z dnia [...] kwietnia 2014 r. w przedmiocie podatku akcyzowego.

Naczelnika Urzędu Celnego we Wrocławiu decyzją z dnia [...] marca 2014 r., nr [...] określił podatnikowi zobowiązanie podatkowe w podatku akcyzowym w kwocie 6.667,00 zł z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu osobowego marki Mercedes VITO 111 CDI o numerze nadwozia [...], rok produkcji 2006, pojemność silnika 2148 cm3.

W wyniku przeprowadzonego postępowania ustalono, że pojazd na terenie Niemiec zarejestrowany był jako samochód osobowy kategorii M1 z dziewięcioma miejscami siedzącymi. Z opinii DEKRA [...] wystawionej przed nabyciem auta w dniu 28 sierpnia 2009 r. wynika, że dokonano przekwalifikowania pojazdu z osobowego na ciężarowy z zamkniętą skrzynią (LKW) z dwoma miejscami siedzącymi. Datę przemieszczenia pojazdu z terytorium państwa członkowskiego na terytorium kraju przyjęto na dzień 9 września 2009 r., na podstawie informacji pochodzącej od podatnika. Po raz pierwszy w Polsce pojazd został zarejestrowany w dniu 18 listopada 2009 r. jako samochód ciężarowy z siedmioma miejscami siedzącymi. Z opinii technicznej wykonanej przez rzeczoznawcę samochodowego z dnia 16 listopada 2009 r. i obejmującej opis przebudowy pojazdu i ustalenia mas wynikało, że do istniejących dwóch foteli domontowano kolejnych pięć foteli, wykorzystując miejsca konstrukcyjnie do tego przewidziane, zaś otwory okienne wykonano w miejscach zaślepionych, przygotowanych przez producenta do zmian. Przebudowa auta nie miała wpływu na homologację pojazdu, gdyż nie zmieniono jego przeznaczenia i rodzaju a jedynie zwiększono liczbę miejsc do siedmiu.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne