Interpretacja indywidualna z dnia 6 czerwca 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.69.2024.2.AM
Opodatkowanie pojazdów podatkiem akcyzowym.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku akcyzowym jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy opodatkowania podatkiem akcyzowym pojazdów o kodzie CN 8701 93 10, wpłynął 25 marca 2024 r. Uzupełnili go Państwo - w odpowiedzi na wezwanie - pismem z 10 maja 2024 r. (wpływ 17 maja 2024 r.). Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
1. Pojazd marki Y posiada cztery koła. Pojazd tego typu normalnie mają maksymalną prędkość nie większą niż (…) km/h. Jego silnik jest w stanie uzyskać maksymalną siłę ciągnięcia, na przykład podczas blokowania mechanizmu różnicowego. Opony tego pojazdu mają głęboki wzór bieżnika dostosowany do celów rolnictwa, ogrodnictwa lub leśnictwa. Pojazd ten posiada 4 hamulce (tarcze i zaciski) - po jednym na każde koło po włączeniu HMC pojazd hamuje wszystkimi dostępnymi zaciskami. To jest układ hamulca roboczego. Należy spełnić minimum (…). Po włączeniu (…) pojazd hamuje wszystkimi dostępnymi zaciskami, ale ze zmienionym przełożeniem. To jest dodatkowy hamulec serwisowy. Trzeba spełnić min (…). System monitorowania hamulców opiera się na (…), gdzie kierowca może zobaczyć poziom płynu hamulcowego. Przełącznik ciśnieniowy stosowany jest wyłącznie do świateł stopu. Pojazd ten ma kierownicę z dwoma uchwytami, zawierającą elementy sterujące do kierowania pojazdem, sterowanie odbywa się poprzez (…). Opony posiadające głęboki bieżnik, odpowiednie do jazdy w nierównym terenie. Owolne urządzenie sprzęgające na przykład zaczep holowniczy, zaprojektowane tak, aby umożliwić pojazdowi ciągnięcie lub pchanie co najmniej dwukrotności jego suchej masy. Uciąg przyczepy niehamowanej wynoszący dwukrotność lub większą masę suchą. Powyższe przeświadcza że ww. pojazd spełnia przesłanki nomenklatury scalonej 8701 93 10 zgodnie z notami wyjaśniającymi do unijnej taryfy celnej (Dziennik Ustaw 2019/C 119/01 wydanymi przez Komisję Europejską w 2019 r.). Przeznaczeniem tego samochodu nie jest zasadniczo przewóz osób mając na uwadze definicję samochodu osobowego zawartą w art. 100 ust. 4 ustawy o podatku akcyzowym. W związku z klasyfikacją w układzie odpowiadającym nomenklaturze scalonej (CN) pojazdy te nie są opodatkowane podatkiem akcyzowym.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty