Interpretacja indywidualna z dnia 28 listopada 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.227.2024.1.AM
Możliwość zastosowania stawki podatku akcyzowego w wysokości 0zł z tytułu sprzedaży gazu ziemnego oraz obowiązek zapłaty opłaty paliwowej.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w podatku akcyzowym jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
Państwa wniosek z 13 listopada 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy możliwości zastosowania stawki akcyzy w wysokości 0 zł oraz obowiązku zapłaty opłaty paliwowej, wpłynął 26 listopada 2024 r. Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego
X sp. z o.o. (dalej: „Spółka” lub „Wnioskodawca”) jest spółką polskiego prawa handlowego, zarejestrowaną w Polsce dla celów podatku od towarów i usług oraz jako podatnik podatku akcyzowego m.in. od wyrobów gazowych.
Głównym przedmiotem działalności prowadzonej przez Spółkę jest sprzedaż energii elektrycznej i gazu ziemnego za pośrednictwem sieci przesyłowych. W związku z prowadzoną działalnością w zakresie sprzedaży gazu ziemnego, Spółka posiada koncesję na obrót paliwami gazowymi na terytorium kraju (…) oraz ma status pośredniczącego podmiotu gazowego (dalej: „PPG”) w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 23d uAKC. Dostawy gazu ziemnego są wykazywane w miesięcznych deklaracjach składanych przez Spółkę, tj. w deklaracjach AKC-4 wraz z odpowiednimi załącznikami.
Spółka sprzedaje i będzie w przyszłości sprzedawać gaz ziemny wysokometanowy typu E w stanie lotnym, klasyfikowany do kodu CN 2711 21 00, wyłącznie za pośrednictwem sieci przesyłowej. Nabywcami gazu ziemnego są inne podmioty gospodarcze, posiadające siedzibę na terytorium kraju, które zużywają nabywany gaz ziemny w ramach prowadzonej działalności gospodarczej (np. do celów produkcji różnych towarów, do celów opałowych, grzewczych itd.). Podmioty te posiadają status finalnych nabywców gazowych (dalej: „FNG”) w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 19a uAKC, co jest każdorazowo weryfikowane przez Spółkę na podstawie otrzymanych oświadczeń. W składanych przez odbiorców oświadczeniach o przeznaczeniu gazu, stanowiących załącznik do umowy o sprzedaż gazu między Wnioskodawcą a odbiorcą, oprócz potwierdzenia statusu odbiorcy dla celów podatku akcyzowego, wykazywane są również sposoby wykorzystania nabywanego gazu ziemnego (tj. cel nabycia tego gazu). Miejscem, w którym dochodzi do przeniesienia własności gazu z Wnioskodawcy na odbiorcę (tj. sprzedaży) jest wskazany w umowie punkt poboru gazu, alokowany do konkretnego odbiorcy i zlokalizowany w miejscu wskazanym przez odbiorcę i który to punkt poboru posiada swój unikalny numer identyfikacyjny. Punkty poboru gazu są zawsze zlokalizowane na terytorium kraju.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty