04.04.2006 Ubezpieczenia

Wyrok NSA z dnia 4 kwietnia 2006 r., sygn. II OSK 724/05

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Jan Paweł Tarno ( spr. ), Sędziowie NSA Jerzy Bujko, Alicja Plucińska-Filipowicz, Protokolant Krzysztof Tkacz, po rozpoznaniu w dniu 4 kwietnia 2006 roku na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej Niepublicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej P. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 11 stycznia 2005 r. sygn. akt I SA 1998/03 w sprawie ze skargi M. C. na postanowienie Głównego Inspektora Sanitarnego z dnia [...] lipca 2003 Nr [...] w przedmiocie stwierdzenia nieważności postanowienia administracyjnego 1 ) uchyla zaskarżony wyrok, oraz postanowienie Głównego Inspektora Sanitarnego z dnia [...] lipca 2003 r. Nr [...] a także utrzymane nim w mocy postanowienie Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Warszawie z dnia [...] kwietnia 2003 r. nr [...] w przedmiocie stwierdzenia nieważności postanowienia w sprawie opinii sanitarnej. 2) zasądza na rzecz M. C. od Głównego Inspektora Sanitarnego kwotę 400 ( czterysta ) zł tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z 11 stycznia 2005 r., sygn. akt I SA 1998/03 oddalił skargę M. C. na postanowienie Głównego Inspektora Sanitarnego z [...] lipca 2003 r. nr [...] w przedmiocie stwierdzenia nieważności postanowienia Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Powiecie Warszawskim Oddział Terenowy W. z [...] sierpnia 2002 r. w sprawie opinii sanitarnej o nieprzeciwstawianiu się dopuszczenia do użytkowania, w związku z ubieganiem się o wpis do rejestru Niepublicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Warszawie przy ul. K. W uzasadnieniu Sąd stwierdził, że zgodnie z pkt 2 załącznika nr 3 do rozporządzenia Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 21 września 1992 r. w sprawie wymagań, jakim powinny odpowiadać pod względem fachowym i sanitarnym pomieszczenia i urządzenia zakładu opieki zdrowotnej (Dz. U. z 1999 r. Nr 94, poz. 1098), jeżeli przychodnia (ośrodek zdrowia) mieści się w budynku o więcej niż jednej kondygnacji, budynek musi być wyposażony w dźwig. Nie podlega kwestii fakt, że kontrola Mazowieckiego Centrum Zdrowia Publicznego w Warszawie wykazała, iż NZOZ przy ul. K. w W. nie posiada dźwigu, a do transportu niepełnosprawnych wykorzystuje jedynie "schodołaz", a zatem nie spełnia warunków objętych wskazanym wyżej rozporządzeniem Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 21 września 1992 r. Stało się to podstawą wszczęcia z urzędu postępowania o stwierdzenie nieważności postanowienia Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Powiecie Warszawskim z dnia 28 sierpnia 2002 r. nie sprzeciwiającego się dopuszczeniu do użytkowania tego obiektu i stwierdzającego, że lokal spełnia wymagania rozporządzenia z 21 września 1992 r.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne