Wyrok NSA z dnia 12 października 2004 r., sygn. GSK 777/04
Środkiem przewozowym w rozumieniu art. 190 par. 1 pkt 1 ustawy z dnia 9 stycznia 1997 r. - Kodeks celny /Dz.U. 2001 nr 75 poz. 802 ze zm./ w brzmieniu obowiązującym do dnia 1.01.2002 r. nie jest każdy statek zarejestrowany w rejestrze okrętowym, lecz tylko taki, który ze względu na budowę i przeznaczenie jest wykorzystywany do przewozu towarów lub osób.
Naczelny Sąd Administracyjny po rozpoznaniu w dniu 12 października 2004 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej "PRCiP" Sp. z o.o. w G. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku z dnia 11 lutego 2004 r. 3/I SA/Gd 678/01 w sprawie ze skargi "PRCiP" Sp. z o.o. w G. na decyzję Prezesa Głównego Urzędu Ceł z dnia 15 marca 2001 r. (...) w przedmiocie wymiaru cła - oddala skargę kasacyjną.
UZASADNIENIE
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku wyrokiem z dnia 11 lutego 2004 r., 3/I SA/Gd 678/01, po rozpoznaniu skargi "PRCiP" Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w G. na decyzję Prezesa Głównego Urzędu Ceł z dnia 15 marca 2001 r. (...), oddalił skargę.
W uzasadnieniu tego rozstrzygnięcia Sąd uznał zaskarżoną decyzję Prezesa Głównego Urzędu Ceł za zgodną z prawem.
Sąd podkreślił, iż wprowadzenie towaru na polski obszar celny powoduje z mocy prawa /art. 2 par. 2 Kodeksu celnego/ powstanie obowiązków i uprawnień przewidzianych w przepisach prawa celnego, jeżeli inne przepisy prawa nie stanowią inaczej. Nielegalnym wprowadzeniem towaru na ten obszar jest natomiast zgodnie z art. 9 par. 1 Kodeksu celnego wprowadzenie dokonane z naruszeniem przepisów art. 35 par. 2, art. 36, art. 37, art. 39 i art. 180 par. 2 tego Kodeksu.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty