Wyrok NSA z dnia 28 lutego 2000 r., sygn. V SA 1059/99
Organy celne, nie kwestionując, że sprowadzony towar służy do reklamy, ocen jego ilości dokonały w sposób oderwany od celu, jakiemu ma służyć, bowiem ocena ta nie uwzględnia ilości towaru przeznaczonego do sprzedaży i który ma być w ten sposób reklamowany lub poddany akwizycji. Jest to istotnym uchybieniem postępowania wyjaśniającego.
W myśl art. 190 par. 1 pkt 14 ustawy z dnia 9 stycznia 1997 r. - Kodeks celny /Dz.U. nr 23 poz. 117 ze zm./, ocena ilości sprowadzonych próbek, czy jest niewielka, powinna być dokonana w odniesieniu do ilości sprowadzonego towaru, jaki ma być reklamowany lub poddany akwizycji.
Naczelny Sąd Administracyjny po rozpoznaniu sprawy ze skargi "C" Spółka z o.o. na decyzję Prezesa Głównego Urzędu Ceł (...) w przedmiocie zwolnienia od cła - uchyla zaskarżoną decyzję i poprzedzającą ją decyzję organu I instancji.
UZASADNIENIE
Decyzją z 19 maja 1999 r. Prezes Głównego Urzędu Ceł utrzymał w mocy decyzję Dyrektora Urzędu Celnego w W. w przedmiocie określenia wysokości długu celnego.
Z uzasadnienia powyższej decyzji wynika, że Agencja Celna R. działając w imieniu "C." Sp. z o.o., zgłosiła na formularzu JDA SAD przywiezione towary-w postaci wód toaletowych, wód po goleniu, dezodorantów, sprayów do ciała, lakierów do paznokci, odświeżacza powietrza, testerów do wody toaletowej - do procedury dopuszczenia do obrotu, wnosząc jednocześnie o zwolnienie od cła towarów wymienionych w poz. 6 ww.. JDA na podstawie art. 190 par. 1 pkt 14 ustawy - Kodeks celny.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty