Jak rozliczyć dotację otrzymaną na rozpoczęcie działalności gospodarczej - krok po kroku
Podatnicy otrzymujący dotacje z Funduszu Pracy na rozpoczęcie działalności gospodarczej mają wątpliwości, jak je rozliczyć w przychodach, a sfinansowane nimi wydatki w kosztach. Przedstawiamy krok po kroku rozliczenie dotacji otrzymanej na rozpoczęcie działalności.
Krok 1. Ustalamy, czy otrzymana dotacja jest przychodem z działalności gospodarczej
Przychodem z działalności gospodarczej są m.in. dotacje otrzymane na pokrycie kosztów albo jako zwrot wydatków, z wyjątkiem gdy przychody te są związane z otrzymaniem, zakupem albo wytworzeniem we własnym zakresie środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych, od których dokonuje się odpisów amortyzacyjnych (art. 14 ust. 2 pkt 2 updof). Ustawodawca różnicuje zatem skutki podatkowe otrzymanych dotacji w zależności od celu, na jaki zostały one przeznaczone, tj.:
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty