12.04.2013 Rachunkowość firm

rezerwy na koszty, rozliczenia międzyokresowe kosztów, reklamacje

Jak tworzyć i rozliczyć rezerwy na zobowiązania z tytułu zgłoszeń reklamacyjnych

Spółka jest producentem okien. Z uwagi na powstały w listopadzie 2012 r. błąd w produkcji coraz częściej otrzymuje zgłoszenia reklamacyjne od nabywców. Okna są objęte dwuletnią gwarancją. Czy w zaistniałych sytuacjach jednostka jest zobligowana do utworzenia rezerwy na zobowiązania z tytułu świadczeń reklamacyjnych? W jaki sposób ująć je w księgach? Czy będzie można uznać te rezerwy za koszty uzyskania przychodu?

PROBLEM

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne