Czy wydatek na wniosek o dotację jest kosztem podatkowym - stanowisko MF
MF zajęło stanowisko, że wydatki przedsiębiorców na opracowanie wniosków o dotacje unijne przez wyspecjalizowane firmy doradcze nie są kosztem.
Przedstawiciel MF powołał się na art. 23 ust. 1 pkt 31 updof, który stanowi, że nie uważa się za koszty uzyskania przychodów wydatków ze źródeł przychodów, jeżeli dochody z tych źródeł nie podlegają opodatkowaniu albo są zwolnione od podatku dochodowego. MF uznało więc, że nie są kosztem wydatki na wnioski o dotacje, o ile otrzymana dotacja podlega zwolnieniom przewidzianym przez art. 21 ust. 1 pkt 46, 47d lub pkt 114 updof. Przedstawiciel MF zwrócił też uwagę, że dotacje, subwencje, dopłaty i inne nieodpłatne świadczenia otrzymane na pokrycie kosztów albo jako zwrot wydatków związanych z otrzymaniem, zakupem albo wytworzeniem we własnym zakresie środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych, od których dokonuje się odpisów amortyzacyjnych, nie stanowią przychodów z działalności gospodarczej (art. 14 ust. 2 pkt 2 updof). Dlatego wydatki poniesione na opracowanie wniosku o dotację na wymienione cele nie będą stanowiły kosztów podatkowych. Taka sama argumentacja dotyczy osób prawnych.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się