Jak rozliczać w czasie wydatki reklamowe
Planuję obecnie przeprowadzenie kampanii reklamowej wytwarzanych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej produktów (gadżetów świątecznych) na grudzień 2004 r., przy czym sprzedaż materiałów prowadzona będzie również w styczniu 2005 r. Jak prawidłowo rozliczyć koszty reklamy jako koszty uzyskania przychodu?
W przypadku kosztów poniesionych na reklamę i promocję nie jest możliwe ustalenie, czy wydatki te są związane ze ściśle zidentyfikowanym przychodem. Prawidłowe jest zatem stanowisko, iż wydatki związane z reklamą produktów, jako poniesione w celu uzyskania przychodu w ogólności, nie przychodu konkretnego, spełniają przesłanki określone w art. 22 ust. 5 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (updof) i mogą zostać zaliczone w koszty uzyskania przychodu w roku ich faktycznego poniesienia.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się