Czy na wypłatę prowizji mogą mieć wpływ okoliczności niezależne od pracownika
Zatrudnieni w naszej firmie handlowcy otrzymują oprócz wynagrodzenia zasadniczego prowizję od sprzedanych usług. Wypłata prowizji, zgodnie z zapisami regulaminu wynagradzania, następuje do końca miesiąca następującego po miesiącu, w którym kontrahent dokonuje zapłaty za usługę. Jeden z naszych pracowników od pół roku nie otrzymał prowizji za sprzedaną usługę (dopełnił wszelkich formalności, a klient podpisał umowę zakupu), gdyż nabywca nie uregulował faktury. Pracownik twierdzi, że wstrzymanie wypłaty prowizji jest bezprawne, bo jest przerzuceniem ryzyka działalności przedsiębiorcy na zatrudnionego. Czy jego zarzut jest słuszny?
PROBLEM
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się