Interpretacja indywidualna z dnia 8 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-3.4011.797.2025.1.GG
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowna Pani,
stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
13 października 2025 r. wpłynął Pani wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej.
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
.... , NIP: . (dalej: „Wnioskodawca”), jest podmiotem działającym w branży gastronomicznej. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej,
Wnioskodawca dokonuje sprzedaży posiłków w prowadzonych przez siebie restauracjach sieci „..... ”, których jest franczyzobiorcą.
Wnioskodawca należy do związku pracodawców zrzeszających franczyzobiorców sieci .... , który stanowi „organizację pracodawców” w rozumieniu ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o organizacjach pracodawców (dalej: „Związek”). Przynależność do Związku nie jest obowiązkowa, a przystąpienie do niego wymaga akceptacji statutu regulującego jego działalność (dalej: „Statut”).
Zgodnie ze Statutem, cele Związku to m.in. ochrona praw jego członków i reprezentowanie ich na szczeblu ogólnokrajowym, integracja środowiska Wnioskodawcy i franczyzobiorców jako prowadzących restauracje sieci ...... . Przynależność do Związku związana jest z koniecznością uiszczania przez członków składek członkowskich, ustalonych przez Zarząd Związku, które przeznaczane są na realizację celów statutowych Związku. Ponadto Statut przewiduje, że Związek podejmuje działania wspierające rozwój biznesu i zwiększanie zyskowności operacyjnej restauracji należących do sieci .....
Na bazie Statutu, Związek oprócz wykonywania działań zmierzających do realizacji celów statutowych, realizuje swoje zadania również poprzez prowadzenie działalności gospodarczej obejmującej m.in. zawieranie umów w zakresie promocji i reklamy. Związek może zarówno świadczyć, jak i nabywać usługi marketingowe (np. kampanie reklamowe) od innych podmiotów, które prowadzą działalność usługową w tym obszarze, jak również dokonywać ich dalszej odsprzedaży.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
