Skrócony czas pracy w praktyce - resort odpowiada na pytania dotyczące pilotażu
Nabór wniosków do pilotażu skróconego czasu pracy rozpocznie się 14 sierpnia i potrwa do 15 września 2025 r. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej opublikowało odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. To zestaw praktycznych wskazówek, który pomoże ocenić, czy firma spełnia warunki udziału w programie i jak poprawnie przygotować wniosek o dofinansowanie.
Ogłoszony przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej program pilotażowy dotyczący wdrożenia skróconego czasu pracy przeznaczony jest m.in. dla jednostek samorządu terytorialnego oraz ich jednostek organizacyjnych. O udział w pilotażu mogą też wnioskować inne instytucje publiczne oraz podmioty prywatne.
Jak poinformował resort, wsparcie przewidziane w ramach pilotażu wynosi maksymalnie 1 mln zł dla każdego uczestnika projektu, ale nie więcej niż 20 tys. zł na jednego pracownika. Środki te będzie można wydać zarówno na ekspertyzy związane z wdrożeniem nowych rozwiązań jak i na dofinansowanie wynagrodzeń pracowników objętych pilotażem.
Zgodnie z zaproponowanym przez resort harmonogramem, . Pilotaż będzie trwał od 1 stycznia do 31 grudnia 2026 r. Natomiast podmioty biorące w nim udział będą miały czas do 15 maja 2027 r. na podsumowanie projektu i złożenie sprawozdania końcowego oraz ankiet kwartalnych pracodawcy i pracowników.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
