Wyrok NSA z dnia 25 października 2024 r., sygn. II FSK 937/24
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący - Sędzia NSA Jerzy Płusa, Sędzia NSA Maciej Jaśniewicz, Sędzia del. WSA Andrzej Melezini (sprawozdawca), Protokolant Anna Dziewiż-Przychodzeń, po rozpoznaniu w dniu 25 października 2024 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej K. K. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi z dnia 17 kwietnia 2024 r., sygn. akt I SA/Łd 77/24 w sprawie ze skargi K. K. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Łodzi z dnia 14 grudnia 2023 r., nr 1001-IOD-3.4102.29.2023.7.AS.1010 w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych za 2017 rok 1) oddala skargę kasacyjną, 2) zasądza od K. K. na rzecz Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Łodzi kwotę 4050 (słownie: cztery tysiące pięćdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wyrokiem z dnia 17 kwietnia 2024 r., sygn. I SA/Łd 77/24, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi oddalił skargę K. K. (dalej jako: "skarżący") na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Łodzi z dnia 14 grudnia 2023 r., nr 1001-IOD-3.4102.29.2023.7.AS.1010, w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych za 2017 r.
Treść orzeczenia wraz z uzasadnieniem oraz inne powoływane wyroki sądów administracyjnych dostępne są w Centralnej Bazie Orzeczeń Sądów Administracyjnych, http://orzeczenia.nsa.gov.pl.
Z uzasadnienia orzeczenia wynika, że Dyrektor IAS w Łodzi decyzją z dnia 14 grudnia 2023 r. uchylił w całości decyzję Naczelnika [...] Urzędu Skarbowego [...] z dnia 18 października 2023 r. i określił skarżącemu wysokość zobowiązania w podatku dochodowym od osób fizycznych za rok 2017 w kwocie 86.869,00 zł. Organ odwoławczy dokonał ponownego wymiaru podatku, przy czym w całości podzielił ustalenia oraz ocenę stanu faktycznego dokonaną przez Naczelnika US. Skarżący w 2017 r. pracował na statku morskim, który był wykorzystywany do wydobywania, wstępnego oczyszczania, przechowywania oraz przeładunku ropy naftowej i gazu ze złóż podmorskich, a zatem nie był eksploatowany w transporcie międzynarodowym w rozumieniu Konwencji. Wobec tego, że statek FPSO nie stanowi środka transportu morskiego, podatnik nie miał prawa zastosowania tzw. ulgi abolicyjnej.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
