Interpretacja indywidualna z dnia 28 października 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-1.4012.356.2024.7.AM
Prawo do stosowania indywidualnej proporcji do częściowego odliczenia podatku naliczonego.
Interpretacja indywidualna - stanowisko nieprawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest nieprawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
9 lipca 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 9 lipca 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy prawa do stosowania indywidualnej proporcji do częściowego odliczenia podatku naliczonego za miesiąc (…) 2022 r.
Uzupełnili go Państwo - w odpowiedzi na wezwanie - pismem z 23 października 2024 r. (wpływ 23 października 2024 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Stowarzyszenie „(…)” z siedzibą w (…), przy ul. (…) (…) (KRS: (…), NIP: (…), REGON: (…)), zwane dalej Wnioskodawcą, jest niezależnym podmiotem gospodarczym, wpisanym w KRS do Rejestru Stowarzyszeń, a także do Rejestru Przedsiębiorców.
Wnioskodawca od wielu lat występuje w profesjonalnym obrocie gospodarczym jako podatnik podatku VAT, który przede wszystkim prowadzi opodatkowaną działalność gospodarczą w rozumieniu zapisów art. 15 ust. 1 i ust. 2 VAT, a jednocześnie, jako stowarzyszenie działające na podstawie ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2261), prowadzi własną działalność statutową, nieodpłatną, pozostającą poza zakresem zastosowania Dyrektywy 2006/112/WE z 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej.
Prowadzone dostawy towarów oraz wykonywane usługi Wnioskodawca opodatkowuje podstawową (23%) oraz obniżonymi stawkami podatku VAT (8%, 5%, 0%), a także nie wykonuje usług zwolnionych z podatku VAT.
W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca prowadzi kampanie promocyjno-reklamowe, biorąc udział w targach, wystawach, warsztatach oraz innych imprezach promocyjnych, a także działania marketingowe i reklamowe produktów innych niż (…), przede wszystkim produktów rolno-spożywczych o najwyższej jakości występujących w tzw. systemach jakości (tj. objętych szczegółowymi zasadami, posiadającymi określone cechy oraz walory potwierdzone certyfikacją).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty