Interpretacja indywidualna z dnia 30 lipca 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.256.2024.1.JSU
Przechowywanie w formie elektronicznej Faktur dających prawo do odliczenia podatku VAT.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, w zakresie podatku od towarów i usług który dotyczy przechowywania w formie elektronicznej Faktur dających prawo do odliczenia podatku VAT, wpłynął 17 czerwca 2024 r. Treść wniosku jest następująca:
Wnioskodawca jest osobą prawną, zarejestrowanym i czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Wnioskodawca posiada na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nieograniczony obowiązek podatkowy. Dla celów rozliczeń podatkowych Wnioskodawca prowadzi pełną księgowość (księgi rachunkowe).
Wnioskodawca jest spółką o charakterze holdingowym, dominującą wobec jednostek, wchodzących w skład Grupy Kapitałowej (dalej: ...). Do zadań Spółki należy m.in. podejmowanie decyzji strategicznych, dotyczących rozwoju (...), nabywanie lub zbywanie gruntów, a także koordynacja i wdrażanie rozwiązań z zakresu finansów i kontrolingu jednostek zależnych. Od (…) r. Spółka rozpoczęła działalność polegającą na zakupie gruntów przeznaczonych na budowę nieruchomości przeznaczonych na najem oraz realizację tych projektów. Nieruchomości po ich wytworzeniu i przygotowaniu do najmu są sprzedawane do spółek w (…), które następnie prowadzą je w fazie najmu.
Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności gospodarczej nabywa towary oraz usługi. W Spółce występują zdarzenia gospodarcze, które są przedmiotem opodatkowania, jak i są również zwolnione z podatku VAT; mogą również występować transakcje, które są poza przedmiotem opodatkowania podatkiem VAT. Tym samym, nabywane przez Spółkę towary i usługi mogą być związane wyłącznie z czynnościami opodatkowanymi, jak również nabycia takie mogą być związane wyłącznie (lub w części) ze sprzedażą zwolnioną lub pozostawać bez związku z czynnościami opodatkowanymi. Stąd też dokumenty otrzymywane przez Spółkę i potwierdzające jej transakcje zakupowe mogą dotyczyć sprzedaży opodatkowanej, zwolnionej, czy też niepodlegającej opodatkowaniu VAT. W szczególności, zakup jest dokumentowany (i) fakturami oraz innymi dokumentami księgowymi zrównanymi z fakturami, które dają pełne lub częściowe prawo do odliczenia podatku naliczonego zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, jak również (ii) dokumentami księgowymi, które nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony. Przez dokumenty księgowe Wnioskodawca rozumie przede wszystkim faktury zakupu, noty księgowe, faktury korygujące oraz wszelkie inne dokumenty, za pomocą których dokumentowane są wydatki ponoszone przez Spółkę. Dalej w niniejszym wniosku wszystkie te dokumenty nazywane będą zbiorczo „Fakturami”.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty