Interpretacja indywidualna z dnia 24 lipca 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.314.2024.2.EK
Prawo do zwolnienia od podatku, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 27 ustawy, usług świadczonych przez spółkę cywilną w formie zajęć dla dzieci na poziomie edukacji wczesnoszkolnej oraz dzieci przedszkolnych.
Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług – jest nieprawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
14 maja 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 14 maja 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 27 ustawy, usług świadczonych przez Państwa w formie zajęć dla dzieci na poziomie edukacji wczesnoszkolnej oraz dzieci przedszkolnych (innych niż nauka języków obcych). Uzupełnili go Państwo 24 maja 2024 r. o dowód opłaty od wniosku i 22 lipca 2024 r. o dodatkową opłatę oraz – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 8 lipca 2024 r. (wpływ 8 lipca 2024 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego
Od (...) 2023 r. Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą pod nazwą (…) Spółka Cywilna. Zgłoszone główne PKD Spółki to 85.59.A „Nauka języków obcych”.
W toku prowadzonej działalności, w odpowiedzi na zidentyfikowany popyt na rynku zajęć edukacyjnych, Wnioskodawca wprowadził usługę zajęć dla dzieci na poziomie edukacji wczesnoszkolnej oraz dzieci przedszkolnych, innej niż nauka języków obcych. Zajęcia są prowadzone w budynkach szkolnych i przedszkolnych. Celem zajęć jest poszerzanie wiedzy o świecie w obszarze przyrodniczo-geograficznym z elementami podstawowych zasad fizyczno-chemicznych. Drugim celem jest dostarczenie dzieciom kompetencji wspierających naukę szkolną: nauczenie technik pamięciowych i aktywnego notowania, rozwój spostrzegawczości, trening koncentracji i uwagi, rozwijanie analizowania danych i logicznego myślenia. Dzieci poznają materiał zarówno w zakresie teoretycznym – słuchając prowadzonych przez nauczyciela prezentacji multimedialnych, jak również praktycznym – przeprowadzając doświadczenia przyrodnicze. Zajęcia edukacyjne w treści są zgodne z podstawą programową nauczania w przedszkolach i szkołach podstawowych, o której mowa w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz. U. z 2017 r. poz. 356 ze zm.).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty