23.04.2024 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 23 kwietnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-1.4012.80.2024.2.AM

Brak opodatkowania dofinansowania i wkładu własnego oraz braku prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków dotyczących realizacji projektu.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

19 lutego 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 16 lutego 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku opodatkowania dofinansowania i wkładu własnego oraz braku prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków dotyczących realizacji projektu pn. „(…)”.

Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 9 kwietnia 2024 r. (wpływ 10 kwietnia 2024 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Gmina (…) (dalej: „Wnioskodawca” lub „Gmina”) jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: „VAT”).

Gmina wykonuje zadania nałożone na nią odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których została powołana. Zdecydowana większość tych zadań jest realizowana przez Gminę w ramach reżimu publiczno-prawnego (w ramach zadań własnych jednostki samorządu terytorialnego jaką jest Gmina).

Otoczenie regulacyjne związane z poprawą powietrza

W celu poprawy jakości powietrza, Samorząd (…) w 2020 r. opracował i przyjął do realizacji Programy ochrony powietrza (dla strefy (…) – do której należy Gmina oraz Miasto (…)) - dokumenty strategiczne obejmujące obszar całego Województwa (Uchwała Nr (…) Sejmiku Województwa (…) z (…) 2020 r. i Uchwała Nr (…) Sejmiku Województwa (…) z(…)). Celem programów jest poprawa jakości powietrza, poprzez przeciwdziałanie przekroczeniom norm jakości powietrza.

Dokumenty zostały przyjęte z uwagi na stwierdzone przekroczenia poziomu dopuszczalnego pyłu zawieszonego (…) i poziomu dopuszczalnego pyłu zawieszonego (…) oraz poziomu docelowego (…). Dokumenty te zostały opracowane w oparciu o zalecenia Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/50/WE z dnia 21 maja 2008 r. w sprawie jakości powietrza i czystszego powietrza dla Europy (tzw. Dyrektywa CAFE) wdrożonej do polskiej ustawy Prawo ochrony środowiska. Są one też zgodne w zakresie kluczowych działań z Krajowym Programem Ochrony Powietrza opracowanym przez Ministra właściwego ds. Środowiska.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne