Wyrok NSA z dnia 9 marca 2022 r., sygn. II GSK 2607/21
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Cezary Pryca Sędzia NSA Andrzej Kuba Sędzia del. WSA Henryka Lewandowska-Kuraszkiewicz (spr.) Protokolant Joanna Lewandowska po rozpoznaniu w dniu 9 marca 2022 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej [...] Sp. j. z siedzibą w [...] od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 4 marca 2021 r., sygn. akt VI SA/Wa 134/21 w sprawie ze skargi [...] z siedzibą w [...],[...] na decyzję Urzędu Patentowego Rzeczypospolitej Polskiej z dnia [...] marca 2016 r., nr [...] w przedmiocie unieważnienia prawa ochronnego na znak towarowy 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od [...] Sp. j. z siedzibą w [...] na rzecz [...] z siedzibą w [...],[...] kwotę 900 (dziewięćset) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z 4 marca 2021 r., sygn. akt VI SA/Wa 134/21, po rozpoznaniu skargi [...]. z siedzibą w [...],[...] (dalej: wnioskodawca, uczestnik, [...]) na decyzję Urzędu Patentowego Rzeczypospolitej Polskiej (dalej: Urząd, UP) z [...] marca 2016 r. nr [...] w przedmiocie unieważnienia prawa ochronnego na znak towarowy: uchylił zaskarżoną decyzję oraz zasądził od Urzędu na rzecz wnioskodawcy zwrot kosztów postępowania.
Sąd I instancji orzekał w następującym stanie sprawy:
W dniu 27 października 1999 r. [...] wystąpiła do Urzędu z wnioskiem o unieważnienie prawa z rejestracji znaku towarowego słowno-graficznego z napisem [...] zarejestrowanego pod nr [...] na rzecz [...], Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowe [...] z siedzibą w [...] (dalej: uprawniony), przeznaczonego do oznaczania towaru w klasie 30: "przyprawy do potraw". Jako podstawę wniosku podała naruszenie art. 9 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 31 stycznia 1985 r. o znakach towarowych (Dz. U. Nr 5, poz. 17 z późn. zm., dalej: u.z.t.). Podniosła, że posiada zarejestrowane na swoją rzecz dwa znaki towarowe nr: słowny "[...]" o nr [...] i graficzny o nr [...], a ponadto od 25 lat wprowadza na polski rynek przyprawy do potraw oznaczone tymi znakami, tj. oznaczeniem słownym [...] napisanym charakterystyczną czcionką oraz znakiem graficznym przedstawiającym wizerunek [...]. Ponadto oznaczenie [...] jest również podobne do znaku powszechnie znanego w Polsce, jako opakowanie do przypraw, co w ten sposób może także wprowadzić w błąd odbiorców co do pochodzenia towarów.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty