Interpretacja indywidualna z dnia 17 stycznia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL4.4012.492.2019.8.EB
Ustalenie momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu świadczonych usług.
Interpretacja indywidualna po wyroku sądu
– stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo:
1)ponownie rozpatruję sprawę Państwa wniosku z 27 września 2019 r. o wydanie interpretacji indywidualnej – uwzględniam przy tym wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie z 29 lipca 2020 r. sygn. akt I SA/Lu 47/20 (data wpływu prawomocnego orzeczenia 23 października 2023 r.) i wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z 15 czerwca 2023 r. (data wpływu 14 września 2023 r.) sygn. akt I FSK 1636/20.
2)stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług – jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
30 września 2019 r. wpłynął Państwa wniosek z 27 września 2019 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy ustalenia momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu świadczonych usług. Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Wnioskodawca zwany dalej Spółką (bądź Usługodawcą) jest zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym. Posiada również rejestrację na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych.
Spółka specjalizuje się w produkcji (…). Oferta Wnioskodawcy obejmuje: (…). W zależności od miejsca świadczenia usług, wykonywane usługi i dostawy towarów są opodatkowane podatkiem od towarów i usług albo temu podatkowi nie podlegają.
Jednym z systemów, który Spółka oferuje klientom jest system A (dalej określany jako aplikacja).
Każdorazowe wdrożenie systemu odbywa się na podstawie pisemnej umowy z klientem, w której zawarte zostały zasady wykonania usługi, w tym zasady odbioru i płatności.
Zgodnie z (…) umowy, jej przedmiotem jest wykonanie przez Usługodawcę dokumentów Analizy „b” i Analizy „c” oraz wdrożenie przez Usługodawcę aplikacji.
Na wdrożenie aplikacji składa się szereg czynności szczegółowych podzielonych na etapy, które stanowią pewne wydzielone części całego procesu wdrożenia (wydzielone logicznie, technicznie, bądź funkcjonalnie), które to części można „zamknąć” (tj. odebrać według przewidzianej w umowie procedury). Składają się one na jedno całościowe świadczenie.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty