Interpretacja indywidualna z dnia 6 października 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.374.2023.3.MPA
Możliwość archiwizowania dokumentów zakupowych wyłącznie w formie elektronicznej oraz brak wpływu takiego sposobu archiwizowania na prawo do odliczenia podatku naliczonego.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
3 lipca 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 27 czerwca 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy możliwości archiwizowania dokumentów zakupowych wyłącznie w formie elektronicznej oraz braku wpływu takiego sposobu archiwizowania na prawo do odliczenia podatku naliczonego. Uzupełnili go Państwo w odpowiedzi na wezwanie pismem z 11 września 2023 r. (wpływ 11 września 2023 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Wnioskodawca (dalej: „Bank”, „Wnioskodawca”, „Spółka”) ma siedzibę na terytorium Polski i prowadzi działalność bankową zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2324 ze zm.), opodatkowaną na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej podatkiem dochodowym od osób prawnych od całości osiąganych dochodów. Bank jest również czynnym podatnikiem VAT.
Spółka w ramach prowadzonej działalności gospodarczej nabywa towary oraz usługi, których zakup jest dokumentowany fakturami oraz innymi dowodami nabycia (dalej łącznie jako: „Fakturyˮ). Przy czym, Faktury mogą być przekazywane przez kontrahentów bezpośrednio na adres Centrali Banku (faktury papierowe) lub adres mailowy Banku (faktury elektroniczne), a także za pośrednictwem pracowników Banku (papierowo lub za pomocą poczty mailowej), w tym pracowników oddziałów Banku.
Otrzymane Faktury Spółka przechowuje w ich oryginalnej postaci, tj. dokumenty elektroniczne przechowywane są w formie elektronicznej, natomiast dokumenty papierowe przechowywane są w formie papierowej. Jednocześnie, Spółka korzysta z platformy do elektronicznego obiegu dokumentów (dalej: „Platforma”), w której umieszczane są wszystkie dokumenty wraz z opisem, akceptacją merytoryczną i finansową, kwalifikacją podatkową czy innymi, dodatkowymi informacjami.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty