Zmiana interpretacji indywidualnej z dnia 28 lutego 2023 r., Szef Krajowej Administracji Skarbowej, sygn. DOP3.8222.285.2020.HTCE
Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów wydatków za zakupione reklamy.
Zmiana interpretacji indywidualnej
Szanowny Panie,
w związku ze stwierdzeniem nieprawidłowości interpretacji indywidualnej z 8 lutego 2018 r. Nr 0114-KDIP3-1.4011.451.2017.1.ES, wydanej przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej, zmieniam z urzędu[1] wymienioną interpretację stwierdzając, że Pana stanowisko przedstawione we wniosku z 14 listopada 2017 r. (data wpływu 11 grudnia 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków za zakupione reklamy jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
11 grudnia 2017 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków za zakupione reklamy.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
W swojej działalności gospodarczej wykorzystuje Pan usługę X., która polega na dostarczaniu innym osobom, firmom, instytucjom przestrzeni na Pana stronach internetowych w celach reklamowych. X. to platforma reklamowa (…), wyświetlająca na stronach www reklamy kontekstowe w postaci tekstów, bannerów oraz wideo.
Rozlicza się Pan przy użyciu podatkowej księgi przychodów i rozchodów, a koszty ujmuje za pomocą metody uproszczonej ujmując je w dacie poniesienia.
W celu dotarcia do jak największej liczby odbiorców chce Pan skorzystać z możliwości zakupu reklam na portalu społecznościowym jakim jest Y. (siedziba firmy w Irlandii).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty