Indeks tematów
A B C D E F G H I J K L Ł M N O P Q R S Ś T U V W Z Ź Ż
Typ dokumentu
Tematy: telefon
Najnowsze   |   Najstarsze
Artykuł
09.11.2020

Kodeks pracy nie zawiera żadnych przepisów określających precyzyjnie zasady wykonywania pracy zdalnej, w szczególności ponoszenia kosztów związanych z taką formą świadczenia pracy. Pracodawcy korzystający coraz częściej z tej możliwości muszą posiłkować się wąską regulacją przewidzianą w ustawie o COVID-19. Mogą korzystać też w tym zakresie z uregulowań dotyczących telepracy.

Artykuł
26.06.2020 Podatki

Urlop wypoczynkowy to czas, w którym wielu pracowników nadal korzysta z telefonów i samochodów służbowych. Zdarza się również, że pracodawcy są zmuszeni odwołać pracownika z urlopu albo przesunąć jego termin na inny niż wcześniej zaplanowany. Towarzyszy temu zwrot poniesionych przez pracowników kosztów. W związku z tym pracodawcy mają wątpliwości, jak rozliczyć takie świadczenia po stronie pracowników

Porada
29.10.2005 Podatki

Jak zaksięgować i rozliczyć przyznany pracownikowi (decyzja kierownika zakładu) miesięczny ryczałt w wysokości 200 zł za korzystanie z prywatnego telefonu w celach służbowych?

Porada
13.07.2005

Z powodu nieprzewidzianego wcześniej zlecenia muszę odwołać dwóch pracowników z urlopu wypoczynkowego. Obaj otrzymali go pod warunkiem, że będą pozostawać w kontakcie telefonicznym z firmą (będą mieli przy sobie telefony komórkowe). Jeden z nich jednak wyłączył telefon i w żaden sposób nie mogę się z nim skontaktować. Czy takie zachowanie można zakwalifikować jako ciężkie naruszenie obowiązków pracowniczych

Porada
28.04.2005 Podatki

Jak rozliczać punkt telefonii komórkowej? Telefony nabywamy jako spółka cywilna i sprzedajemy je w ramach promocji np. za 1,22 zł lub 30 zł. Sprzedajemy również karty telefoniczne. Nasz partner rozlicza nas po 6 tygodniach. Czy obroty z uzyskanych kwot są przychodem i należy je rejestrować w podatkowej księdze przychodów i rozchodów oraz w ewidencji VAT, czy też czekać do rozliczenia z firmą?

Porada
29.03.2005 Podatki

Nasza firma chce zwracać koszty rozmów telefonicznych poniesione przez pracownika (przedstawiciela handlowego) korzystającego ze swojego prywatnego telefonu stacjonarnego. Jak rozliczać te koszty? Na podstawie jakich dokumentów? Czy będą one stanowiły koszty uzyskania przychodów? Czy podlegają opodatkowaniu podatkiem od osób fizycznych?

Porada

Spółka z o.o. wynajmuje mieszkanie na biuro od osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej. Faktury za korzystanie z telefonu są na nazwisko właściciela. Czy spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów kwoty faktur? Pytanie dotyczy również rachunków za energię elektryczną.