Indeks tematów
A B C D E F G H I J K L Ł M N O P Q R S Ś T U V W Z Ź Ż
Typ dokumentu
Tematy: przegląd techniczny
Najnowsze   |   Najstarsze
Artykuł
02.04.2020 Podatki

Z powodu epidemii koronawirusa podatnicy zobowiązani do przeprowadzenia przeglądu technicznego kasy rejestrującej mogą wnioskować o odroczenie terminu takiego przeglądu do lipca 2020 r.

Porada
12.09.2014 Podatki

Jesteśmy zakładem budżetowym (podatnikiem VAT). Czy za usługę przeglądu technicznego budynku (dotyczącą oceny emisji cząstek azbestu na budynkach wspólnotowych, które obsługujemy) możemy wystawić fakturę sprzedaży z VAT 8%? Usługa była wykonana przez naszego pracownika posiadającego odpowiednie uprawnienia.

Artykuł
26.02.2014 Podatki

Podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są zobowiązani do jej ewidencjonowania w kasie fiskalnej. W celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania kas muszą być one poddane okresowym przeglądom technicznym wykonywanym przez upoważnionych serwisantów. Podatnik korzystający z kas fiskalnych ma obowiązek terminowego zgłaszania

Porada
15.12.2013 Podatki

Z początkiem 2014 roku tracą ważność identyfikatory serwisantów kas wydane na podstawie poprzednio obowiązujących przepisów. Powstają więc wątpliwości, czy są jakieś konsekwencje utraty ważności tych identyfikatorów, a przede wszystkim czy czynności wykonane przez serwisanta bez ważnej legitymacji będą prawnie skuteczne.

Porada
01.04.2013 Podatki

Od 1 kwietnia ma wejść w życie nowe rozporządzenie w sprawie kas rejestrujących. Pomimo że w większości powiela ono dotychczasowe regulacje, zawiera również przepisy nakładające na podatników nowe obowiązki lub normujące kwestie dotychczas nieregulowane, a spotykane w praktyce. Jest to przykładowo: obowiązek prowadzenia odrębnej ewidencji reklamacji i zwrotów oraz odrębna ewidencja pomyłek, obowiązek

Porada
13.06.2005 Podatki

Spółka nie dokonała w obowiązującym terminie przeglądu technicznego drukarki fiskalnej - termin minął 2 miesiące temu. W 2002 r. spółka odliczyła 50% ceny zakupu drukarek. Czy jest możliwość wystąpienia o przywrócenie terminu, czy trzeba zwrócić odliczone 50% ceny zakupu?