W zakresie ustalenia w którym momencie: - Spółka dokonująca sprzedaży energii elektrycznej w ramach systemu aukcyjnego powinna rozpoznawać koszt uzyskania przychodów z tytułu zwrotu salda dodatniego, - powstałby u Spółki sprzedającej energię elektryczną w ramach systemu akcyjnego energii przychód z tytułu wystąpienia salda ujemnego.
Zagadnienie dotyczące prawa do obniżenia podstawy opodatkowania oraz kwoty podatku należnego w przypadku obniżenia wyliczonej kwoty należności za energię elektryczną nabytą przez odbiorcę w gospodarstwie domowym oraz prawidłowości dokumentowania tej obniżki na podstawie wystawianej faktury korygującej
Pomoc publiczna uzyskana przez Spółkę w roku 2023 (…), podlega zwolnieniu z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT, jako dotacja z budżetu państwa.
Dotyczy ustalenia, czy pomoc publiczna uzyskana przez S. w roku 2023 (za okres od 1 stycznia do 30 lipca 2023 r.) w związku ze wzrostem cen energii elektrycznej i gazu ziemnego w latach 2022-2024, w ramach programu rządowego pod nazwą (…), podlega zwolnieniu z opodatkowania na podstawie przepisu art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT, jako dotacja otrzymana z budżetu państwa
Nieuznanie za odpłatną dostawę towarów podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT wprowadzenia do sieci energetycznej przez Gminę prądu, który zostanie wyprodukowany w Instalacjach zamontowanych na Budynku, brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z zakupem i montażem Instalacji na Budynku w ramach zadania.
Czy pomoc publiczna uzyskana przez Spółkę w roku 2023 (za okres od (…) do (…) 2023 r.) w związku ze wzrostem cen energii elektrycznej i gazu ziemnego w latach 2022-2024, w ramach programu rządowego pod nazwą „(…)”, podlega zwolnieniu z opodatkowania na podstawie przepisu art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jako dotacja z budżetu państwa.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z nabyciem i refakturowaniem Mediów, na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług.
Podatek akcyzowy, który dotyczy obowiązków podatkowych w zakresie produkcji, zużycia oraz sprzedaży nadwyżki energii elektrycznej, wyprodukowanej w instalacji fotowoltaicznej oraz agregatach prądotwórczych
Dotyczy ustalenia, czy pomoc publiczna uzyskana przez Spółkę w roku 2023 (za okres od 1 stycznia do 30 lipca 2023 r.) w związku ze wzrostem cen energii elektrycznej i gazu ziemnego w latach 2022-2024, w ramach programu rządowego pod nazwą „Pomoc dla sektorów energochłonnych związana z nagłymi wzrostami cen gazu ziemnego i energii elektrycznej w latach 2022-2024”, podlega zwolnieniu z opodatkowania
Uznanie sprzedaży energii elektrycznej po Wynikowej Zerowej Cenie za nieodpłatną dostawę towarów oraz wskazanie właściwej podstawy opodatkowania nieodpłatnego przekazania energii elektrycznej.
Obowiązki informacyjne w związku z obniżeniem kwoty należności z tytułu zakupu energii.
Uznanie Państwa za podatnika zobowiązanego do odpowiedniego rozliczenia podatku należnego z tytułu energii elektrycznej wprowadzonej do sieci; obowiązek rozliczenia przez Państwa każdej ilości energii elektrycznej wprowadzonej do sieci energetycznej; uznanie, że wartość energii wprowadzonej do sieci przez Państwa a opisanej przez Spółkęna fakturze jako „wartość netto” stanowi po Państwa stronie kwotę
Opodatkowanie otrzymanych zaliczek i rekompensat do cen energii elektrycznej; otrzymane kwoty są kwotami brutto
Prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z nabyciem i refakturowaniem energii elektrycznej.
Ustalenie podstawy opodatkowania w związku z dostawą energii elektrycznej.
Prowadzenie ewidencji ilościowej energii elektrycznej przez podmioty do jej prowadzenia zobowiązane zgodnie z art. 138h ust. 1 ustawy służy, co do zasady, prawidłowemu rozliczeniu podatku akcyzowego i jest w przypadkach określonych w art. 138h ust. 1 pkt 1-3 ustawy ściśle związane z wykonywanymi czynnościami podlegającymi opodatkowaniu.
Dotyczy ustalenia, czy pomoc publiczna z Funduszu Rekompensat Pośrednich Kosztów Emisji jest objęta zakresem art. 17 ust. 1 pkt 47, czy otrzymanie pomoc publicznej zobowiązuje Spółkę do wyłączania wcześniej lub obecnie ponoszonych wydatków z kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 58, oraz czy otrzymana pomoc publiczna stanowi przychód z działalności zwolnionej zgodnie z art. 17
Zwolnienie z obowiązku zapłaty podatku akcyzowego od energii elektrycznej zużytej na własne potrzeby, obowiązek prowadzenia ilościowej ewidencji energii elektrycznej, rejestracji w CRPA, obowiązku składnia deklaracji oraz braku obowiązku zapłaty podatku akcyzowego od energii cieplnej.
W zakresie podatku akcyzowego, który dotyczy obowiązków podatkowych w zakresie produkcji i zużycia energii elektrycznej, wyprodukowanej w instalacjach fotowoltaicznych.
Odnosząc się do możliwości skorzystania przez Państwa ze zwolnienia, o którym mowa w § 5 rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego, w stosunku do energii elektrycznej, której kosztem obciążani są najemcy, należy wskazać, że z przywołanego przepisu rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego wynika, że prawodawca przewidział możliwość zwolnienia z opodatkowania akcyzą zużycia
Dotyczy zwolnienia z obowiązku zapłaty podatku akcyzowego od energii elektrycznej wytwarzanej w instalacji fotowoltaicznej, która będzie dostarczana najemcom lokali.
Czy Pomoc publiczna, którą Spółka otrzymała w ramach Programu stanowi przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych, - Czy Pomoc publiczna, którą Spółka otrzymała w ramach Programu stanowi przychód zwolniony z podatku dochodowego od osób prawnych.