Indeks tematów
A B C D E F G H I J K L Ł M N O P Q R S Ś T U V W Z Ź Ż
Typ dokumentu
Tematy: błąd
Najnowsze   |   Najstarsze
Artykuł aktualny
08.07.2021 Kadry i płace

Nieprawidłowości w umowach o pracę mogą wynikać z różnych przyczyn, z których najczęstszymi są nieznajomość przepisów prawa pracy i omyłki pisarskie. Takie sytuacje mogą powodować określone konsekwencje finansowe dla pracodawcy. Mogą też pozostać bez wpływu na uprawnienia pracownika i będą co najwyżej wymagały modyfikacji w drodze aneksu do umowy albo tylko omówienia pomyłki w dokumencie umowy.

Artykuł

Od 1 października 2020 r. za każdy błąd w ewidencji (pliku JPK_VAT) grozi kara. Wprowadzono też dodatkowe sankcje karnoskarbowe za uchybienia związane z ewidencją dla celów VAT. Ponieważ w wielu przypadkach podatnicy powierzają prowadzenie ewidencji i wysyłkę JPK_VAT biurom rachunkowym, należy przypomnieć, kto poniesie odpowiedzialność, jeżeli błąd zostanie popełniony przez biuro.

Artykuł
14.01.2020 Obrót gospodarczy

Od 1 stycznia 2020 r. początkujący przedsiębiorcy uzyskali prawo do popełniania błędów w pierwszych 12 miesiącach prowadzenia działalności. Przedsiębiorca, który skorzysta z „prawa do błędu”, nie zostanie ukarany mandatem albo administracyjną karą pieniężną pod warunkiem, że usunie skutki popełnionych naruszeń.

Porada
20.04.2017 Kadry i płace

Pracodawca zauważył, że wystawione przez niego 2 miesiące temu świadectwo zawiera błędy. Czy można sprostować to świadectwo?

Porada
17.02.2017 Podatki

Od 1 stycznia 2017 r. do ustawy o VAT powróciło tzw. "dodatkowe zobowiązanie podatkowe". Takie zobowiązanie może być na podatnika nałożone przede wszystkim w przypadkach, gdy zaniża on lub nie wpłaca należnego VAT, ale nie tylko. W artykule przedstawiamy listę przypadków, w których podatnik może zostać w ten sposób ukarany, oraz zasady wymierzania tej sankcji, która może wynieść 20, 30 a nawet 100

Artykuł
02.03.2016 Podatki

Składanie zeznań rocznych w podatkach dochodowych to obowiązek większości podatników. Mimo że obecnie coraz częściej korzystamy z elektronicznych wersji formularzy lub dedykowanych programów, które podpowiadają nam, w jaki sposób prawidłowo wypełnić zeznanie, w dalszym ciągu zdarzają się błędy podczas wypełniania własnych PIT-ów (CIT-ów). Jak prawidłowo wypełnić zeznanie roczne i uiścić ewentualny

Artykuł
02.10.2015 Podatki

Od 1 stycznia 2016 r. podatnicy będą dokonywali korekty przychodów i kosztów na bieżąco, a nie jak robią to teraz, czyli zawsze wstecz. Takie zmiany wprowadza ustawa z 10 września 2015 r. o zmianie niektórych ustaw w związku ze wspieraniem polubownych metod rozwiązywania sporów.

Artykuł
02.06.2015 Podatki

Odszkodowania wypłacone właścicielom upadłej spółki za błąd urzędnika skarbowego to przychód, od którego trzeba zapłacić podatek. Nie ma przepisu, z którego wynikałoby, że takie odszkodowanie nie jest opodatkowane - wyrok NSA z 9 kwietnia 2015 r., sygn. akt II FSK 732/13.

Porada
12.02.2014 Ubezpieczenia

Pracownica działu kadr wypełniając ZUS ZWUA dla zwalnianego pracownika pomyliła się w dacie wyrejestrowania z ubezpieczeń - zamiast wpisać datę 1.11.2013 wpisała 15.10.2013. Czy w tej sytuacji powinniśmy złożyć za pracownika ZUS ZUA od 15.10.2013 r., a potem prawidłowo wyrejestrować go na ZUS ZWUA, podając prawidłową datę wyrejestrowania, tj. 1.11.2013, czy przygotować tylko ZUS ZWUA w trybie korekty

Porada

Osoba pracująca w kadrach naszej firmy w umowie o pracę jednego z pracowników popełniła błąd dotyczący wysokości wynagrodzenia za pracę. W wyniku pomyłki pracownikowi wskazano w umowie wynagrodzenie o wiele wyższe od tego, które wynikało z uzgodnień z pracownikiem przed sporządzeniem umowy. W jaki sposób powinniśmy sprostować ten błąd?

Porada
20.02.2011 Podatki

Zmiany stawek VAT, które weszły w życie od 1 stycznia 2011 r., objęły wszystkie towary i usługi oferowane przez podatników. Zmienił się również zakres stosowania zwolnień z VAT, w wyniku którego część podatników zamiast dotychczasowego zwolnienia z VAT powinna stosować odpowiednią stawkę VAT. Szybkość, z jaką zostały wprowadzone zmiany, sprzyja błędom. Na pewno wielu podatników będzie musiało skorygować

Porada
22.09.2010 Ubezpieczenia

Wypłaciliśmy pracownikowi nienależny zasiłek chorobowy. Otrzymaliśmy do wiadomości wydaną pracownikowi decyzję Wydziału Zasiłków, w której został on zobowiązany do zwrotu nienależnie pobranego zasiłku chorobowego za okres od 23 do 27 kwietnia 2010 r. Podstawą do odmownej decyzji był wyrok sądu o popełnionym przez pracownika umyślnym wykroczeniu, w wyniku którego powstała niezdolność do pracy. Wypłaciliśmy

Poprzednia Następna