Niemieckie władze w wyniku interwencji polskiego rządu 30 stycznia 2015 r. podjęły decyzję o zawieszeniu wykonywania i egzekwowania przepisów dotyczących płacy minimalnej do przejazdów tranzytowych wykonywanych przez polskich przewoźników do czasu wyjaśnienia tej sprawy przed Komisją Europejską. KE zamierza zbadać m.in. zgodność z unijnym prawem niemieckiej ustawy o płacy minimalnej.
w zakresie uznania dostawy towarów dokonywanej na rzecz nabywcy unijnego w ramach Scenariusza 1 i 2 za niepodlegającą opodatkowaniu w P. .
W zakresie obowiązku rozliczenia na terytorium Polski wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów niezaimportowanych w procedurze tranzytu przemieszczanych ze składu celnego na terytorium UE do polskiego składu celnego.
Przemieszczenie własnych towarów objętych procedurą tranzytu T1 w Niemczech lub Holandii do Polski, w celu poddania ich procedurze uszlachetniania czynnego nie będzie stanowiło dla Spółki wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów. Jednocześnie sprzedaż produktów kompensacyjnych do ostatecznego odbiorcy spoza Unii Europejskiej winna być rozpoznana jako eksport towarów ze stawką 0%.
opodatkowanie transakcji dokonywanej na terytorium kraju w procedurze tranzytu
Nieopodatkowanie dostawy towaru znajdującego się w procedurze tranzytu
Czy odsprzedaż towarów objętych procedurą tranzytu w Polsce pomiędzy polskimi podatnikami podatku od towarowi usług (punkt 2 powyżej) podlegać będzie opodatkowaniu polskim podatkiem VAT?W przypadku, kiedy sprzedaż taka podlega opodatkowaniu w Polsce polskim podatkiem VAT, czy Spółka, występując jako 2 w kolejności podmiot krajowy (pkt 3 powyżej), ma prawo do odliczenia podatku VAT z faktur wystawionych
rozpoznanie wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów z tytułu przemieszczania własnych towarów objętych procedurą tranzytu na terytorium kraju w celu ich uszlachetnienia; rozpoznanie eksportu.
Czy Spółka właściwie stosuje stawkę VAT 0% stosując art. 83 ust. 1 pkt 24 w związku z art. 83 ust. 9 ustawy o VAT?
Podatnik zapytuje o dokumenty potwierdzające wywóz towarów poza terutorium Wspólnoty w rozumieniu art.41 ust.6, ustawy o podatku od towarów i usług oraz o organ celny właściwy do dokonania potwierdzenia wywozu towarów poza terytorium UE.
Zagadnienie, o rozstrzygnięcie którego zwraca się Spółka, dotyczy ustalenia jaka stawka podatku powinna zostać wykazana na fakturze dokumentującej ww. usługę transportową. Spółka stoi na stanowisku, iż powinna wystawić fakturę ze stawką VAT 22 %, a po otrzymaniu dokumentów SAD dopiero skorygować fakturę i wystawić ze stawką 0 %.
Spółka stoi na stanowisku, iż sprzedaż towarów dokonana przez Wnioskodawcę na rzecz polskiego kontrahenta przed dopuszczeniem tych towarów do obrotu na terenie Unii Europejskiej pozostaje poza zakresem opodatkowania polskim podatkiem od towarów i usług.
Jaką stawkę podatku od towarów i usług należy zastosować do usług magazynowania i przeładunku towarów przeznaczonych do wywozu poza obszar celny Unii Europejskiej, które posiadają status celny niewspólnotowy w rozumieniu przepisów rozporządzenia Rady (EWG)?
Jaką stawką opodatkować usługi wystawiania dokumentu T1 w przypadku transportu międzynarodowego, jeżeli odbiorcą usługi jest przewoźnik?
Jak powinien zostać wystawiony dokument SAD, aby był uznany za dowód eksportu towarów?